Notikuma vietā mediķi savu darbu beidz pirmie. Ir skaidrs, ka dzīvību glābt vairs nav iespējams. Melnie un zilie maisi dienesta darbinieku rokās liecina, ka te darbs tiesu medicīnas ekspertiem.
“Pasažieru vilciens” informēja, ka vilciens Sloka–Rīga, kuram galvaspilsētā bija jāpienāk pulksten 9.11, kavējas satiksmes negadījuma dēļ.
Vilciena Nr.6410 Sloka (08:21) - Rīga (09:11) paredzamais kavējums ~30 min ceļu satiksmes negadījuma Zasulaukā dēļ.
— "Pasažieru vilciens" (@PVilciens) May 11, 2020
“Tur vajag izmeklēt. Tā sieviete ir stāvējusi dzelzceļa malā, un, kad ir pietuvojies vilciens, nokāpusi starp sliedēm un palikusi. Mēs uzskatām, ka tas ir pašnāvības gadījums,” pastāstīja valsts AS “Latvijas dzelzceļš” galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners.
Tieši pašnāvība bija katrs trešais jeb deviņas nāves no 29 letāliem negadījumiem, kas notika uz dzelzceļa pērn.
Šogad traģēdiju skaits ir mazāks, bet dzelzceļā uz šo pozitīvo dinamiku raugās ļoti piesardzīgi. Par spīti brīdinošajam uzrakstam, sliežu ceļi tiek šķērsoti regulāri. Un sadursmē ar vilcienu zaudētājs vienmēr ir cilvēks.
Zasulaukā, tāpat kā citās vietās Rīgā, ir plānots uzlikt metāla sētu. Patlaban norit projekta saskaņošana ar Satiksmes ministriju. Sēta atturētu neuzmanīgos šķērsotājus. Pašnāvniekus, visticamāk, ne. "Tā statistika nav tik liela, lai teiktu – melnais punkts. Es visu Rīgas teritoriju saucu par melno punktu," saka Zvaners.
Savukārt, tuvojoties vasarai, plāno informatīvās kampaņās atgādināt neuzmanības cenu.
"Austiņas, kapuces, telefoni ir jānoliek malā, un tās dažas sekundes jāvelta, lai paskatītos - ir droši vai nav," uzsver Zvaners.
Negadījumu skaits uz dzelzceļa, salīdzinot ar šo pašu laika posmu pērn, samazinājies uz pusi: četri pret deviņiem pērn. No šiem četriem negadījumiem, ieskaitot pirmdien notikušo, letāli ir divi. Tiesa, arī vilcienu kustība ir mazāka.