Plāksnītes Ogres novada domes gaiteņos par vērienīgajām reformām vēl neliecina, bet desmit mēneši kopš domē notikusi varas maiņa, nav aizvadīti klusi. Priekšsēdētājam tagad ir trīs vietnieki, un kopš šīs nedēļas domē ir jauns izpilddirektors ar diviem vietniekiem. Tikai izpilddirektors un viņa vietnieki vien nodokļu maksātājiem mēnesī izmaksās vairāk nekā 5000 eiro. „Ja viņiem ir darbs un viņi to pilda, tad varbūt arī piecus vajag. Bet, ja ar to var tikt galā viens, priekš kam tie pārējie četri?” retoriski vaicā ogrēnietis Viktors.
Tikai par dažiem tūkstošiem iedzīvotāju mazākajā Tukuma novadā izpilddirektoram ir tikai konsultants, bet priekšsēdētājam jau tuvākajā laikā būs ne vairs divi, bet viens vietnieks. Ogres novadā gan dokumentu esot tik daudz, ka kvalitatīvi izskatīt tikai viens izpilddirektors tos nevarot.
„Domāju kvalitatīvi nevar. 40 iestādes pārvaldīt un vēl administratīvo… Ja jūs iedziļinātos, kāda ir dokumentu aprite un cik dokumenti ir jāparaksta, tad tas pat fiziski nav iespējams,” pauda Ogres novada domes priekšsēdētājs Artūrs Mangulis (Latvijas Zaļā partija).
Paredzēts izveidot arī nekustamo īpašuma nodaļu, kurā būs divas jaunas štata vietas, bet esošās nodaļas apvienot departamentos. Šāda izvēle tiek skaidrota ar uzraudzības pastiprināšanu pēc pagājušajā gadā revīzijā atklātās naudas izšķērdēšanas. Finansiālu ekonomiju gan reforma nenesīšot. „Sākotnēji bija plānots mazliet samazināt administratīvā aparāta izmaksas, bet dzīve rāda, ka tas tik vienkārši nav,” norāda Mangulis.
Vairums uzrunāto iedzīvotāju gan to sauc par ''politikas bīdīšanu'', nevis ekonomēšanu vai domāšanu par kvalitāti, tomēr pārāk par to nesatraucas. „(..) Mēs vienalga, neko nevarēsim mainīt (..),” nosaka ogrēniete Oļesja.
Reformas laikā likvidētas arī divas aģentūras, to vietā izveidojot jaunu struktūrvienību „Ogres namsaimnieks”, bet līdz maijam, kad iecerētā reforma tiks pabeigta, tikšot izveidota arī vienas pieturas aģentūra.