Jaunie tramvaji brauc klusāk, ir ērtāki un modernāki, tā teic gan tramvaju vadītāji, gan pasažieri. Tomēr sēdvietu tajos varētu būt vairāk. Kādreiz arī rodas problēmas ar jauno tramvaju durvīm - tās ne vienmēr atveras vai aizveras. Tramvaju vadītāji, kas ar jauno transportu dodas pirmajos reisos, vēl ir satraukti, jo ne vienmēr izdodas uzķert mirkli, kad pasažieri nospiež vajadzīgo durvju atvēršanas pogu. Jāapgūst arī sarežģītā elektronika, kas iebūvēta vadības pultī.
Sarkanbaltie sešasu tramvaji brīvdienās vienkārši stāv depo, oranži zilajiem četrasu darba diena visas nedēļas garumā, stāsta Daugavpils satiksme depo tramvaju inspektors Gunārs Groza.
Ar šo nedēļu nu jau visi 12 jaunie Daugavpils tramvaji, kas atceļojuši no Krievijas pilsētas Ustjkatavskas jau dodas reidos, katru caur plašo logu pavada un ar roku pamāj depo dispečere Lauma, kas pati savulaik vadījusi tramvajus, tāpēc reizē gan priecājas par jaunajiem tramvajiem, gan izprot, cik sarežģīti pie jaunās tehnikas pierast vadītājiem.
54 vadītāji un tikpat daudz konduktoru dodas reisos ar Daugavpils tramvajiem, Tatjanai, kas gatavojas izbraukt no depo ticis jaunais četrasu ar nr 007.
"Šajā agregātā - jaunajā tramvajā - sajūta ir laba, tomēr te apkārt ir elektronika, viss datorizēts, nav kā vecajos tramvajos, kad darbinās un viss notiek uzreiz, te vajadzīgs laiks, laiks, lai uzsāktu kustību, vērtu durvis, tam visam laika patēriņš un grūti iekļauties grafikā.Tāpēc viss uz nerviem, ja neiekļaujamies laikā, tad mums, piedodiet, pat nesanāk uz tualeti aiziet," stāsta Tatjana.
1. maršruta reisā Butļerova - Daugavpils dzelceļa stacija un atpakaļ jāiekļaujas nepilnā stundā - 54 minūtēs. Plašo pogu klāstā vadības pultī ir viena, kas tramvaju vadītājus satrauc visvairāk - poga, ko nospiež pasažieris, lai atvērtos vajadzīgās durvis. Tā iedegas tikai uz mirkli, to, nosēdinot tramvaja vadītāja kabīnē pie pults un ļaujot par to pārliecināties, demonstrē atraktīvā tramvaja vadītāja Tatjana.
Tramvaju depo tramvaju inspektors Gunārs Groza, dodoties kopīgā reisā, izrāda jauno tramvaju no iekšpuses, te daudz ērtību un patīkamu lietu.
Tieši šīs ērtības arī novērtē paši pasažieri. Četrasu tramvajā ietilpst 187 pasažieri, 59 no tiem var sēdēt. Atlokāmie sēdekļi tomēr nav tie ērtākie, arī drošākie, to apliecina sirmgalve Anna.
"Neesmu jauno tramvaju vēl lāga sapratusi, bet sēdvietas ne ļoti. Man kā vecam cilvēkam nav kur pieturēties, ja tramvajs veic strauju kustību, var nokrist. Arī pašu sēdvietu pamaz, vietas it ka daudz, bet sēdēt nav kur," atklāj Anna.
Kā jau jaunās lietās, neiztikt bez ķibelēm - nereti tās ir durvis, kas lāga nedarbojas, neslēpj paši darbinieki.
Liela ērtība, ka jaunie tramvaji ātri iesilst un ir silti, jau no rīta izbraucot no depo.
Mazajam Ernestam, kas ik rītu ar tramvaju dodas uz skolu, patīk skrejošā teksta rinda, kas rāda gan pieturas nosaukumu, gan temperatūru. Daudzi šī transporta līdzekļa lietotāji apmierināti arī ar braukšanas cenu, kas nav mainījusies līdz ar jauno tramvaju piegādi.