Mediācijas sarunas ar Spānijas uzņēmumu CAF turpinās. Tajās puses mēģina vienoties par vilcienu iepirkuma līguma izmaiņām, kas atbilstu iepirkuma nolikumam.
Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss pēc valdības sēdes izteica šaubas, vai nedēļas laikā šo procesu var pabeigt: "Ir uzdots Satiksmes ministrijai sagatavot iespējamos virzienus, ja šī mediācija nebeidzas sekmīgi, kur šo finansējumu ir iespējams pārdalīt un arī šo laika grafiku, kā lai šo naudu nepazaudētu. Iespējamie virzieni ir dzelzceļa infrastruktūra. Tas ir vienīgais veids, kur mēs pārdalot sasniedzam šo finansējuma mērķi - uzlabojam dzelzceļa infrastruktūru valstī. Protams, mums ir ļoti svarīgi, lai būtu šie vilcieni, tomēr ir svarīgi nosacījumi - lai mēs tos varētu nopirkt par ES naudu, un lai mēs tos varētu nopirkt šī plānošanas perioda laikā, kad šis finansējums ir attiecināms."
Jau vēstīts, ka pērn aprīlī „Pasažieru vilciens” un Spānijas CAF parakstīja līgumu par jaunu vilcienu iegādi, taču vēlāk konstatēts, ka līgums neatbilst konkursa nolikumam, kas var apdraudēt Eiropas fondu finansējuma piesaisti vilcienu iegādei. Līgums nestājās spēkā un tagad puses meditācijas ceļā mēģina vienoties par tām pieņemamu līguma versiju.
Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būtu 100 miljoni latu.