Pēcpusdiena

Japāna šodien piemin piekto gadadienu kopš traģiskās zemestrīces

Pēcpusdiena

Aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis devies darba vizītē uz Poliju

"Pasažieru vilciens" ievieš zonu tarifu biļešu sistēmu

Vilciena biļešu cenas no aprīļa sāks rēķināt pēc zonu sistēmas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

No šī gada 1.aprīļa piecos vilciena maršrutos biļešu tirdzniecības sistēmā tiks ieviesti zonu tarifi. Daļai pasažieru tas nozīmēs nedaudz lētākas biļetes, bet daļai – dārgākas. Savukārt „Pasažieru vilcienam” pie esošā braucēju skaita tas nozīmētu ienākumu mazināšanos. To gan uzņēmumā plāno kompensēt, prognozējot pasažieru pieaugumu un pakāpenisku štatu samazinājumu.

Tarifu zona tiks ieviesta piecos maršrutos:

  • Rīga-Skulte,
  • Rīga-Jelgava,
  • Rīga-Tukums,
  • Rīga-Sigulda,
  • Rīga-Aizkraukle.

Katrs maršruts tiks sadalīts 3-5 zonās. Lai tiem, kas pārvietojas starp blakus esošajām zonām, braukšanas maksa strauji nepieaugtu, izveidots arī starpzonu princips. 

Ir divi starpzonu veidi - 0,90 un viens eiro. Starpzona ir noteikts brauciena posms divu blakus esošu tarifu zonu ietvaros, kuram piemērota īpaša atlaide braukšanas maksai attiecīgajā maršruta posmā.

Sākot no vasaras, pasažieri varēs iegādāties biļetes ne tikai kasēs, bet arī internetā vai ar mobilo ierīču aplikāciju palīdzību. Savukārt līdz gada beigām stacijās, kur pasažieru plūsmas ir vislielākās, izvietos biļešu tirdzniecības automātus.

„Mēs atkāpāmies un aizgājām no tā, ka tiek mērīti kilometri starp pasažieru iekāpšanu, izkāpšanu starp divām pieturvietām, bet mēs mēģinājām arī izmantot reģionālo faktoru. Reģionālās pilsētas ar to tuvāko aglomerāciju ir apkopotas vienā zonā. Piemēram, tā saucamā kūrortjūrmala arī visa ir viena zona,” skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Tāpat jaunā sistēma paredz divu veidu starpzonas, lai nebūtu strauja cenas kāpuma šķērsojot pieturu uz nākamo zonu. „Pieņemsim, Ogre-Lielvārde. Ja tiktu piemērots zonu tarifs, tad cena būtu 1,40 eiro, starpzona nodrošina, ka šeit biļetes cena ir 0,90 eiro,” saka Pasažieru pārvadājumu departamenta vadītājs Ivars Zaļais.

Līdz ar zonu tarifu ieviešanu vilciena pasažieriem būs iespēja iegādāties jaunus biļešu veidus – dienas, trīs, četru un piecu dienu biļeti. Tāpat no aprīļa vilcienu konduktori biļešu pārdošanai izmantos mobilos kases aparātus, nevis izrakstīs tās ar roku kā līdz šim.

Nemainīgas cenas paliks tikai 8% pasažieru, bet pārējiem vai nu pieaugs vai saruks. Lielākoties cenu samazinājums ir no desmit līdz 30 centiem – tas skars aptuveni trešdaļu pasažieru. Tikmēr pieaugs cenas visbiežāk par summu līdz 10 centiem. Tas arī attiecas uz trešdaļu pasažieru.

Pēc pārejas uz zonu tarifiem “Pasažieru vilciena” biļešu ieņēmumi varētu sarukt par 1,5%. Uzņēmumā gan cer, ka tas tiks kompensēts ar pasažieru skaita pieaugumu. „Šeit varbūt parādās tāds neliels risks, ka biļešu ieņēmumi samazināsies. Bet vienlaikus mēs ceram, ka, ieviešot šo sistēmu, kas būs lietotājiem ērtāka un draudzīgāka, pieaugs pasažieru skaits, kas principā ļaus noturēt biļešu ieņēmumus līdzšinējā līmenī un pat nedaudz palielināt,” saka Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands.

„Pasažieru vilciena” pārstāvis Ivars Zaļais skaidro, ka izmaiņas ir vērstas uz lielāku pašapkalpošanos. Savukārt tas nozīmē izmaksu samazināšanos un darbinieku skaita sarukumu: „Nekādā gadījumā nebūs masveida [štatu] samazinājuma. Pagājušā gada laikā mums jau kļuvis par aptuveni 50 darbiniekiem mazāk, optimizējot darbu. Tā ka šādi  pakāpeniski, soli pa solim, ieviešot aparātus un nodrošinot pārdošanu ar aplikācijām internetā, automātos, loģiski, pakāpeniski samazināsies tas [darbinieku] skaits.”

Vienkāršotā zonu tarifu sistēma atvieglos arī vienoto autobusu un vilcienu biļešu ieviešanu Latvijā. „Šobrīd šāds piemērs ir Aizkraukles virziens. Cilvēks, iekāpjot vilcienā, nonāk Aizkraukles stacijā, pēc tam pārsēžas autobusā un nonāk Aizkraukles pilsētā, izmantojot vienu biļeti. Mēs saskatām šo iespēju arī citos virzienos: Tukums, Sigulda, Saulkrasti un tamlīdzīgi,” saka norāda Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti