Sadaļas Sadaļas

Vilciena biļešu cenas no aprīļa plāno noteikt pa zonām, ne katrai pieturai atsevišķi

Ar 1.aprīli uzņēmumam “Pasažieru vilciens” uzdots biļešu tirdzniecībā ieviest tā dēvēto zonu principu. Tas nozīmē pašreizējo vairāk nekā 900 biļešu variāciju vietā pārdesmit biļešu veidus. Garākajos maršrutos būšot līdz piecām zonām, ne vairs atšķirīgas cenas katrā no 35 pieturām. Zonu princips ļaušot uzlabot biļešu tirdzniecību, tās piedāvājot internetā, mobilajā aplikācijā un vēlāk arī biļešu pārdošanas automātos. Savukārt pasažieriem tas nozīmēs par ierasto braucienu maksāt vai nu mazliet mazāk, vai arī nedaudz vairāk atkarībā no tā, kurā zonā būs pietura.

Par biļešu tirdzniecības revolūciju uzņēmuma “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns runāja jau pirms gada. Ieguldot teju miljonu eiro, pērnā gada otrajā pusē tika solīta iespēja vilcienu biļetes iegādāties internetā, mobilajā aplikācijā un biļešu pārdošanas automātos.

Taču līdz tam bija plānots vienkāršot braukšanas maksas aprēķinu sistēmu, ieviešot tā saukto zonu principu. Rezultātā elektrificētajā zonā bija domāts izveidot sešas līdz septiņas zonas Aizkraukles virzienā, bet ceļā uz Jūrmalu vai Jelgavu - četras piecas zonas.

Pēc vairākkārtējiem uzlabojumiem zonu princips Sabiedriskā transporta padomē apstiprināts decembrī. “Plānoti maksimāli 17 kalkulācijas varianti. Plānots ieviest elektrovilcienu četrās līnijās un tur, atkarībā no attāluma, būs vai nu trīs zonas vai piecas zonas, tātad trīs vai piecas biļešu cenas. Tas ir atšķirīgi no tā, kā ir šobrīd, kad ir vairāk par 900 modulācijām. Pasažieri iegūtu vienkāršāku kārtību iegādei – būs biļešu automāti,” skaidro Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš.

Zonu princips daļai pasažieru nozīmēs mazliet lētāku braucienus, bet citiem – nedaudz dārgākus.

“Zonu tarifu ieviešot, būs biļetes cena līdz zonas beigām. Arī cenas vienas zonas ietvaros būs vienādas. Ja šobrīd 5-6 stacijās [cenu] līkne lēnām ceļas, tad pēc zonu tarifu ieviešanas, veidosies pakāpienu veidā līkne. Lielākoties [biļetes] maksās mazāk,” saka “Pasažieru vilciena” pārstāvis Egons Ālers.

Zaudējumus, ja tādi radīsies, “Pasažieru vilciens” plāno kompensēt ar ieņēmumu kāpumu, jo piedāvāšot jaunus mēnešbiļešu veidus. Tāpat varēšot iegādāties nebijušas laika biļetes. “Kopā ar zonu tarifu tiks piedāvātas dažādas līdz šim nebijušas laika biļetes – trīs vai četru dienu biļetes, kas pēc mūsu novērojumiem būs pieprasītas pasažieriem,” saka Ālers.

Uzlabojumus pašā biļešu iegādē gan uzņēmums sola gada otrajā pusē. Plānots iegādāt mobilos kases aparātus, lai konduktoriem nav jāraksta kvītis. Tāpat stacijās uzlikšot biļešu automātus, kas sevišķi noderīgi būšot tā sauktajās pīķa stundās. Konduktoru skaitu izmaiņas neietekmēšot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt