Pusdiena

Tiesībsargs valdībai dod pusgadu laika noteikumos samazināt trokšņus

Pusdiena

Lielbritānijas tiesa ķeras klāt lietai par valdības tiesībām sākt «Brexit» sarunas

Notiek darbs pie labās prakses veidošanas pašvaldību izdevumiem

Vietvaru PR izdevumos nebūs reklāmu un tiem veidos labās prakses vadlīnijas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Pašvaldību sabiedrisko attiecību (PR) izdevumos turpmāk nepublicēs apmaksātas reklāmas un sludinājumus. Tāpat sākusies labās prakses veicināšana vietvaru izdevumos un vadlīniju izstrāde šo izdevumu veidošanai. 

Tas paredzēts arī Mediju politikas pamatnostādnēs, vienošanās par mediju politikas dokumentu panākta arī ar Pašvaldību savienību.  

Lai gan palikuši jautājumi, par kuriem Pašvaldību savienībai un par mediju politiku atbildīgajai Kultūras ministrijai viedokļi atšķiras, par Mediju politikas pamatnostādnēm izdevās panākt vienošanos.   

„Darbības rezultāts pie mūsu mēģinājuma sakārtot šo pašvaldību informatīvo izdevumu jomu ir tāds, ka viņi solās izveidot vadlīnijas pašvaldību informatīvo izdevumu veidošanai, kas nozīmē, ka jau šobrīd ir sākts darbs ar sabiedrisko attiecību speciālistiem, lai izstrādātu vadlīnijas, pēc kurām vadīties,” pauda Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas eksperte Klinta Ločmele.

Ministrijas darba grupas gala ziņojumā ir arī piedāvāti šo izdevumu veidošanas principi, uz kuriem balstīsies vadlīnijas. Galvenais esot tas, ka informatīvo izdevumu iznākšana ir atstāta pašregulācijā, sacīja Pašvaldību savienības pārstāve Jana Bunkus.

Tādēļ jautājums par labo praksi šobrīd esot īpaši aktuāls. Tāpat izdevās panākt vienošanos par to, ka pašvaldības nepublicēs sabiedrisko attiecību izdevumos komercreklāmas.

„Jautājums par reklāmas un sludinājumu izvietošanu pašvaldību informatīvajos izdevumos par samaksu tiešām ir ļoti aktuāls, jo mums ir pašvaldības, kuras ievieto reklāmas un sludinājumus par samaksu, lai gan jāsaka, ka uz kopējā īpatsvara, uz visas Latvijas pašvaldību fona tās ir tikai pāris pašvaldību, kurām ir šāda prakse. Šeit arī mēs diskutējot piekritām, ka varbūt tas nav pareizākais veids,” atzina Bunkus.

“Līdz ar to tas ir vienīgais jautājums tiešām, kurā šobrīd šajā darba grupas gala ziņojumā ir tāda strikta nostāja, ka šī nav labā prakse,” sacīja Bunkus.

Laikraksta „Kurzemnieks” galvenā redaktore un Latvijas Žurnālistu asociācijas valdes locekle Daiga Bitiniece atzinīgi vērtē pašvaldību piekrišanu atteikties no reklāmas ieņēmumiem. Tas, ka pašvaldību izdevumi turpinās darbu, bija sagaidāms. Taču par izdevumu saturu Bitiniecei ir daudz iebildumu.  

„Es uzskatu, ka ir ļoti, ļoti aplama jau ilgāku laiku šī tendence, ka iedzīvotājiem tiek jauktas galvas un lasītāji jau vairs neatšķir, vai tā ir žurnālistu veidota informācija un raksti, vai tas ir sabiedrisko attiecību produkts,”  norādīja Bitiniece.

Ar pašvaldību izdevumu veidošanas vadlīnijām varētu panākt uzlabojumus.

„Domāju, ka varētu tos lauciņus mierīgi sadalīt, ka pašvaldības tiešām informē par saviem lēmumiem, par noteikumiem, par būvatļaujām, arī par kultūras pasākumiem, kas notiek pašvaldībā. Bet tiešām pēc tam neraksta garas reportāžas, neliek krāsainas bilžu lapas, neliek visas lentu griešanas ar priekšsēdētāju priekšgalā,”  pauda Bitiniece.

Žurnālistu asociācija norāda, ka slavinošas kampaņas pašvaldību izdevumos ir nepieņemamas. Tāpat arī nedrīkstot jaukt sabiedrisko attiecību speciālistu veidotu produktu ar avīzi.

Jau vairākkārt ir vēstīts par reģionālo mediju celto trauksmi, ka pašvaldību informatīvie izdevumi nereti mēģina darboties līdzīgi neatkarīgajiem medijiem, tādējādi kropļojot mediju tirgu. Uz šiem riskiem norādījusi arī Konkurences padome.

Pašlaik gandrīz katra no 119 Latvijas pašvaldībām pēc savas gudrības un budžeta iespējām jau gadiem drukā savu oficiālo izdevumu.Tikai dažas iztiek ar taupīgiem mēnešrakstiem, kur tiešām lakoniski izstāsta par domes darbu. Bet daudzviet pašvaldības vairākas reizes mēnesī drukā krāsainus neatkarīgu avīžu atdarinātājus lielās tirāžās, domes informāciju tur “atšķaidot” ar izklaidējošiem rakstiem, sludinājumiem un reklāmām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti