Dienas ziņas

D. Turlais sola likvidēt "Riga.lv" un aicina deputātus uz sarunām

Dienas ziņas

Zemgales restaurācijas centram – spāru svētki

Vēršas valdībā par sliktajiem ceļiem

Vietvaras: Neatliekami jāremontē 259 ceļu posmi nokļūšanai novadu centros

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem un 5 mēnešiem.

Latvijā sāktas apjomīgas reformas veselības, izglītības un administratīvo teritoriju jomā. Taču tās nebūs iespējams ieviest dzīvē, ja valdība ignorēs valsts ceļu kritisko stāvokli. Iedzīvotājiem būs grūti nokļūt jaunajos novadu centros, likvidēto skolu audzēkņiem – citās mācību iestādēs, bet mediķiem – pie pacientiem. Tādēļ Latvijas Pašvaldību savienība un biedrība “Latvijas ceļu būvētājs” vērsušās Ministru kabinetā, pieprasot nekavējoties ķerties pie autoceļu sakārtošanas.

Lai vēstule Ministru kabinetam nebūtu tikai kārtējā žēlošanās, pašvaldības kopā ar ceļu ekspertiem izveidojušas interaktīvu karti, kurā iezīmēti kritiskā stāvoklī esošie autoceļi, pievienojot aprakstus, fotogrāfijas un remontam nepieciešamās summas.

Tā Gaujas tilta pievadceļš Carnikavas novadā ir viens no tiem autoceļiem, kas pašvaldību ieskatā būtu nekavējoties jāremontē. Formāli gan tas skaitās vietējās nozīmes ceļš, taču pēdējos gados satiksmes intensitāte uz tā krietni pieaugusi. Daudzi autovadītāji šo posmu izmanto kā savienojumu starp Ādažu ceļu un Tallinas šoseju. Turklāt tuvākajā laikā otrpus Gaujai, Siguļos, tiks atvērts jauns bērnudārzs. Un līdz ar to mašīnu uz ceļa kļūs tikai vairāk.

Pašvaldības secinājušas –

lai iedzīvotāji varētu laikus un bez grūtībām nokļūt novadu centros, neatliekami jāremontē vismaz 259 ceļu posmi kopumā vairāk nekā 2100 kilometru garumā.

Saskaņā ar sākotnējām aplēsēm tam būtu vajadzīgi 1,2 miljardi eiro. Visticamāk, šie skaitļi tikai pieaugs, jo pašlaik apkopoti tikai dati par 77 no 119 Latvijas pašvaldībām.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) kopā ar Satiksmes ministriju sāka izstrādāt jaunu autoceļu sakārtošanas plānu, ko paredzēts īstenot vienlaikus ar reģionālo reformu. Ceļu sakārtošanai valsts varētu atvēlēt 300 miljonus eiro.

Tomēr Pašvaldību savienība un ceļinieki šos solījumus uztver piesardzīgi. “Kā mēs zinām, iepriekšējā reformā arī daudz kas tika solīts un neizpildījās. Bet šajā gadījumā ir runa par kritiskiem posmiem, kas pat neatkarīgi no reformas ir jāsakārto, lai vispār tā infrastruktūra jeb asinsrite valstij nepazustu,” norādīja Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis Gints Kaminskis.

“Neesam pietiekoši sadzirdēti. Ministri nākuši un solījuši. Premjeri nākuši un solījuši pie mums uz sapulcēm un visādi. Bet tas nav sadzirdēts,” pauda biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Bērziņš gan norāda, ka šoreiz situācija ir īpaša, jo valsts vienlaikus īsteno reformas veselībā, izglītībā un administratīvajā iedalījumā. Un to izdošanās lielā mērā atkarīga no tā, vai tiks sakārtoti autoceļi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti