Aizliegtais paņēmiens

Vietējie mediji Jelgavā

Aizliegtais paņēmiens

Vietējie mediji Daugavpilī

Vietējie mediji Liepājā: Gan objektīvi raksti, gan materiāli sadarbībā ar domi

Latvijas Televīzijas raidījums “Aizliegtais paņēmiens” aplūko, kā Liepājas pašvaldība cenšas par savu darbu stāstīt caur medijiem: cik lielas summas tam tērē un cik lielā mērā mediji, kuri tiek pie domes pasūtījumiem, uzdrošinās kritizēt vietvaru.

Liepājā summas par līgumiem ar medijiem nav lielas:

  • Raidījums “Par Liepāju un liepājniekiem” vietējā televīzijā “TV Kurzeme” – 1500 eiro mēnesī;
  • Liepājas pilsētas aktualitātes “Radio SWH Plus” ēterā – 230 eiro mēnesī;
  • Liepājas aktualitātes vietējā “Rietumu radio” – 960 eiro mēnesī;
  • Līgums ar “Kurzemes radio” par 100 eiro mēnesī
  • Gada griezumā tie ir aptuveni 20 tūkstošiem eiro.

Liepāja

Trešā lielākā Latvijas pilsēta

Ilggadējs tās vadītājs Uldis Sesks (Liepājas partija)

“Mums nav nekādu lielu tādu līgumu un sabiedrisko attiecību nodaļa strādā vairāk aktīvi sociālajos tīklos. Un, protams, iedzīvotāju informēšana,tā ir svarīga lieta, jo bieži vien iedzīvotāji vairs neabonē avīzes un mums ir iedzīvotāji jāinformē par kādām izmaiņām sociālajā, izglītības vai kultūras jomās, arī komunālajās jomās. Bet ja jūs runājat par kaut kādiem lieliem līgumiem ar centrālajiem medijiem, es nevarēšu pat konkrēti jums kaut ko tādu atbildēt,” komentē Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks.

“Aizliegtais paņēmiens” ielūkojas, vai šie mediji auditorijai pasaka, ja informācijas ir apmaksāta. “SoundCloud” pieejamas “Rietumu Radio” intervijas ar domes amatpersonām un domes labie darbi. Domes pārstāvji, tai skaitā mērs Sesks viesojas radio katru otrdienas rītu, bet pirms raidījuma izskan paziņojums, ka raidījums tapis sadarbībā ar Liepājas domi.

Internetā portālā liepājniekiem.lv sadaļā “TV Kurzeme” pie raidījuma “Par Liepāju un liepājniekiem” netiek pateikts, ka tas ir domes veidots, bet ir redzams pilsētas ģerbonis un vizuālā identitāte, bet pērn februārī bija arī norāde, ka raidījumu piedāvā Liepājas pilsētas dome.

Domei savs izdevums

Taču līdzīgi kā Jelgava arī Liepāja ir atvēzējusies uz savu pašvaldības izdevumu ar nosaukumu “Katram Liepājniekam”. Tiesa, tas ir daudzkārt pieticīgāks.

Tas iznāk vien astoņas reizes gadā, tirāža aptuveni 40 tūkstošiem, un izmaksas ir apmēram 70 tūkstoši eiro: 46 tūkstoši par iespiešanu un 25 tūkstoši par izplatīšanu. Tā materiālus sagatavo pašvaldības darbinieki.

Arī LTV raidījums secina, ka šajā gadījumā žurnālistikas ambīcijas izdevumā demonstrētas netiek, ir pamatinformācija par domes darbiem. Tas gan ir ar vadmotīvu, ka pilsētā viss ir lieliski.   

Iespiešanas un izplatīšanas nauda par šo izdevumu no pašvaldības tiek vietējam laikrakstam “Kurzemes vārds”, kas lielā mērā šobrīd arī nosaka informatīvo toni pilsētā. Avīze iznāk gan latviski, gan krieviski. Latviski piecas reizes nedēļā, un tirāža – 6700 eksemplāri.

Gan objektīvi raksti, gan sadarbības materiāli

Laikraksts ir privāts un pieder vairākiem īpašniekiem, tostarp Daigai Luterei, Guntai Kociņai, kas ir arī avīzes žurnālistes. Bet vai pašvaldības pasūtījums ietekmē avīzes objektivitāti?  Avīzē norāda uz 15 rakstiem 2016.gadā, kuros tiešām pilsētas vadība nav īsti žēlota.

"Aizliegtais paņēmiens" arī veic monitoringu par šī gada februāra un marta “Kurzemes vārda” numuriem un – avīze cenšas būt objektīva un notikumus aplūkot no dažādiem skatupunktiem.

Par pašu Sesku vismaz šajos mēnešos gan sliktu vārdu nav.

Avīzē atrodamas arī vairākas apmaksātas publikācijas ar norādi “Sadarbībā ar... “, piemēram, sadarbībā ar Liepājas sporta pārvaldi, pašvaldības uzņēmumu “Liepājas ūdens”, Liepājas reģionālo slimnīcu, kā arī ar Liepājas Speciāli ekonomiskās zonas pārvaldi.

Tātad ne tikai domei, bet arī pašvaldības uzņēmumiem ir līgumi medijiem.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti