4. studija

Labie darbi gaida! Onkoloģijas centra pacientus dziedē arī sarunas

4. studija

Vai paziņojumi skaļruņos sabiedriskā transporta pasažieriem nevis palīdz, bet traucē?

Rīgas "melnajos punktos" norisinās inscinētas un tīšas avārijas

Vietas Rīgā, kur autovadītājiem īpaši jāuzmanās no tīšu avāriju izraisītājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Rīgā vairākos krustojumos krāpnieki izmanto nepārdomātu satiksmes organizāciju, tīši izraisot satiksmes negadījumus, lai iegūtu apdrošināšanas atlīdzību. Viena no šādām vietām ir Mūkusalas ielas aplis, bet tas nav vienīgais šāds krustojums Rīgā, ziņoja LTV raidījums “4. studija”.

Mūkusalas aplī dome uzlabojumus šogad nesola

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis atzina, ka Mūkusalas aplis Rīgā ir tāda ļoti, ļoti sarežģīta vieta satiksmei, un visvairāk ceļu satiksmes negadījumu Latvijā notiek tieši tur, ir vēl trīs pieguļošie stāvlaukumi un kopā pat var notikt 900 negadījumi gadā.

Turklāt arī krāpnieki šo apli ir ļoti iecienījuši.

“Mūkusalas aplis ir bijis viens no tiem, kur gan “viesstrādnieki” no Lietuvas, gan mūsu vietējie bāliņi ir izmantojuši, lai pelnītu uz ceļu satiksmes negadījumiem. Ja braucam pieklājīgi pa vidējo joslu tā, lai citi var raiti iekļauties apļa satiksmē, tad brīdī, kad vēlamies nogriezties, piemēram, uz Bauskas ceļu, ir ļoti īss mirklis, lai pārkārtotos, un autovadītājs, kuru mēs nupat palaidām [labajā joslā], tagad var speciāli mūs nelaist!” stāstīja Irbītis.

Tātad shēma šāda: krāpnieks var braukt pa labo malējo joslu un, redzot, ka cits autovadītājs, kurš brauc pa vidējo joslu, vēlas pārkārtoties, lai nogrieztos no apļa, to it kā palaiž, bet pēdējā brīdī spiež gāzi grīdā un ietriecas sānā.

Mūkusalas apļa "melnais punkts"
Mūkusalas apļa "melnais punkts"

“Viens no risinājumiem būtu, ka nogriežoties uz Mūkusalas ielu, būtu papildu josla atdalīta, atsevišķa, līdz ar to šādus gadījumus tas varētu izslēgt,” sprieda Irbītis.

Rīgas domes Satiksmes departaments atzīst, ka ir lietas kursā par biežajiem ceļu satiksmes negadījumiem Mūkusalas aplī, taču autobraucēji uz pārmaiņām pagaidām var necerēt.

“Vismaz šogad Mūkusalas aplī satiksmes organizācijas izmaiņas nav plānotas, runājot par turbo joslu izveidošanu, pēc Satiksmes departamenta ekspertu vērtējuma, šī vieta ir pārāk šaura, lai tās varētu ieviest,” raidījumam atzina Satiksmes departamenta pārstāvis Austris Keišs.

“Ik pa laikam, protams, tiek saņemtas sūdzības, bet vismaz pagaidām satiksmes organizācijas izmaiņas netiks veiktas,” sacīja Keišs.

Autovadītājiem šeit ir jābūt īpaši uzmanīgiem, jo uzlabojumi nav gaidāmi, bet velosipēdistiem šo apli nekādā gadījumā nevajadzētu izvēlēties savā maršrutā.

Brīvības bulvāra un Raiņa bulvāra krustojums

Stirnu un Dzelzavas ielas krustojumā agrāk arī bieži vien uzdarbojās krāpnieki,

“Šeit bija agrāk daudz krāpniecības gadījumu, jo šīs trajektorijas nebija atzīmētas un vadītāji varēja izvēlēties brīvi trajektorijas krustojuma teritorijā. Ja kāds šajā gadījumā uzreiz mēģināja ieņemt labo joslu uz Stirnu ielas, tad tam varēja braukt sānos un teikt, ka viņš ir vainīgs, jo man “labā roka” krustojuma teritorijā bija brīva un, ja, veicot manevru krustojās mūsu trajektorijas, man bija priekšroka,” skaidroja Irbītis.

Tagad, pateicoties dažiem satiksmes uzlabojumiem, kustība kļuvusi drošāka.

Arī Brīvības bulvāra un Raiņa bulvāra krustojumā, veicot kreiso pagriezienu, ceļazīmju un horizontālā apzīmējuma trūkuma dēļ krāpniecības gadījumu netrūka.

Irbītis norādīja, ka Dzelzavas ielā, nedaudz piezīmējot horizontālo apzīmējumu, var novērst problēmas ar potenciāliem krāpniecības gadījumiem un potenciāliem strīdiem, jo šajā krustojumā ir iezīmēts, pa kādām trajektorijām ir jāpārvietojas transportlīdzekļiem.

Kāpēc tas nav izdarīts Brīvības un Raiņa bulvāra krustojumā?

Brīvības un Raiņa bulvāra krustojums
Brīvības un Raiņa bulvāra krustojums

Satiksmes departamenta pārstāvis Keišs skaidroja, ka šajā krustojumā “šogad ir paredzēts pārskatīt satiksmes organizāciju, lai braucējiem tā būtu labāk saprotama, kā arī, lai šīs izmaiņas iespēju robežās mazinātu ļaunprātīgi izraisītu avāriju daudzumu”.

“Šeit kā risinājums arī būs skaidrāks krustojuma sadalījums joslās, proti, lai būtu skaidri iezīmēts, pa kuru joslu ir jābrauc,” sacīja Keišs.

Protams, ikvienam ir jāzina un jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi, bet ir skaidrs, ka vēl netrūkst vietu, kur, veicot pat nelielas satiksmes organizācijas izmaiņas, var panākt lielisku rezultātu. Tāpēc atliek gaidīt un sekot līdzi, kad arī Raiņa un Brīvības bulvāris tiks loģiski sakārtots.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti