Pirmais šāds centrs atvērts Aucē. Valsts finansējums vienotajiem centriem gan paredzēts tikai līdz 2017. gadam.
Dažādu valsts iestāžu filiāles reģionos aizvien biežāk tiek slēgtas, turklāt tās lielākoties atrodas kādreizējos rajona centros un pārējo novadu iedzīvotājiem nav ērti sasniedzamas. Bet Auces novada iedzīvotāji daudzus jautājumus var nokārtot savā novadā - vienotajā valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centrā, un ar to ir ļoti apmierināti.
Novada iedzīvotāja Lūcija Bēnes atzīst, ka braukšana uz Dobeli lietu kārtošanai gan aizņemtu pusi dienas.
Auces Apkalpošanas centra darbiniece Dace Stauģe stāsta, ka “vispopulārākie, kā jau tas bija sagaidāms, bija valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumi, tie arī skaitliski ir vislielākie, ko valsts atļāvusi mums šeit pieņemt”.
Turklāt centrā pieejami arī valsts ieņēmuma dienesta pakalpojumi, un konsultācijas par septiņu dažādu iestāžu e-pakalpojumiem.
Vienotais centrs Aucē atvērts jau kopš 2013. gada. Sākotnēji tas bijis pilotprojekts, bet, kad tas beidzies, ar valsts iestādēm tika slēgti divpusēji līgumi. Tagad tas kļuvis par pirmo no 66 šogad atvērt paredzētajiem pastāvīgajiem centriem. Šogad to apmeklējuši jau vairāk nekā 1000 iedzīvotāju.
Auces novada domes priekšsēdētājs Gints Kaminskis (ZZS) skaidroja, ka “tieši tāpēc mēs uz sava rēķina šo gadu gājām uz priekšu, un izrādījās, ka valsts tomēr nāk pretī un mēs jau varam ar valsts atbalstu šo pakalpojumu sniegt”.
Valsts finansējums trīs miljonu eiro apmērā jaunajiem centriem gan piešķirts tikai trim gadiem.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (Nacionālā apvienība) stāstīja, ka “nākamais solis mums ir pilnīgi skaidrs - mēs pārejam uz pilnīgu e-pārvaldi”.
“Bet nu šajā pārejas posmā, kamēr ne visur tas ir pieejams un ne visi prot, mums jāatrod iespēja, kā iedzīvotāju sadarbību ar valsti nodrošināt,” sacīja ministrs.
Pavisam Latvijā plānots izveidot 80 Vienotos valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centrus.