Ētikas komisijas priekšsēdētāja vietnieks Uldis Martinsons aģentūrai LETA skaidroja, ka komisija izbeidza lietu, jo nevar spriest par notikumiem, kas saistīti ar valdības slēgto sēdi.
Toreizējā valdības vadītāja Straujuma pērn pieprasīja satiksmes ministra Matīsa demisiju. Iemesls demisijas pieprasīšanai esot ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamo rīcību valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums pār aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas iespējas.
Matīsa demisija tika pieprasīta nākamajā dienā pēc valdības lēmuma atbalstīt "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu. Iepriekš gan Matīss bija paudis viedokli, ka nacionālās drošības apsvērumu dēļ nebūtu vēlams izvēlēties šo konsultanta "Prudentia" atrasto "airBaltic" investoru.
Valdības vadītāja pieprasīja Matīsa demisiju, nekonsultējoties ar "Vienotību" un koalīcijas partneriem. Pēc demisijas pieprasījuma Matīss rosinājis apspriest šo jautājumu "Vienotības" valdē, lai pārrunātu šāda lēmuma iemeslus. Viņš toreiz bija paudis, ka, pieprasot demisiju, iemesli viņa nebija izskaidroti, turklāt slēgtajā valdības sēdē viņš pats esot piedāvājis atkāpties no amata, ja netiks pieņemts lēmums "airBaltic" jautājumā.
Vēlāk, pēc Straujumas atkāpšanās no valdības vadītāja amata, Matīss rosināja šo situāciju izvērtēt arī partijas Ētikas komisijā.