Sadaļas Sadaļas

Vidzemes Augstskola palīdz skolēniem ar tiešsaistes meistarklasēm

"Solidarizējamies ar vidusskolu un ģimnāziju pedagogiem, kuriem šis attālināto mācību laiks nav viegls," tā Vidzemes Augstskolā pamato ieceri izveidot meistarklases jeb tiešsaistes lekcijas 9.–12.klašu skolēniem, tādējādi papildinot skolu mācību saturu, kā arī skarot tēmas, kas jauniešiem būtu saistošas, darbojoties interneta vidē.

Vidzemes augstskola palīdz skolēniem ar tiešsaistes meistarklasēmGunta Matisone

Mefats Šabani ir maģistra programmas "Kiberdrošības inženierija" students Vidzemes Augstskolā un arī ir iesaistījies meistarklašu vadīšanā. Viņa tēma ir datu drošība internetā, sociālajos tīklos, kas it sevišķi svarīgi ir šobrīd, kad vidusskolēniem mācības un arī brīvā laika pavadīšana lielākoties ir tiešsaistes pasaulē. 

Šabani vērtē, ka meistarklases ir lielisks veids, kā iemācīt pusaudžiem savus datus aizsargāt interneta vidē, jo, kā viņš uzskata, vidusskolas laiks ir tieši tas, kad skolēni sāk vairāk izmantot sociālos medijus. Savukārt Multimediju laboratorijas vadītāja Iveta Auniņa savā meistarklasē skolniekiem māca viņiem it sevišķi saistošu tematu, proti, kā uzņemt profesionālu video, izmantojot viedtālruni.

"Šajā nodarbībā es stāstu tādas tīri praktiskas lietas, kas ir jāņem vērā, lai jaunieši izveidotu pēc iespējas kvalitatīvāku video,

lai tas būtu jēgpilns saturs, lai par saturu, kas ievietots internetā, jauniešiem pašiem nebūtu kauns," stāstīja Auniņa.

Tematika lekcijām, kā stāsta Vidzemes Augstskolas rektors Gatis Krūmiņš, ir visdažādākā – gan, kas ir saistoša pašiem jauniešiem, kā video filmēšana, gan arī, kas lieti var noderēt  matemātikā, fizikā, bioloģijā, ģeogrāfijā, informātikā vai sociālajās zinībās.

"Mēs redzam, ka skolām ir grūti, abām pusēm – gan skolotājiem ir daudz vairāk darba, gan skolēniem. Tad mēs šeit saredzējām lielisku iespēju, ka mēs varam nākt palīgā ar tādām starpdisciplinārām, interesantām, atraktīvām tiešsaistes lekcijām.

Mēs iedodam paplašinātu skatījumu no tādas kā augstskolas pozīcijas, pielāgotu skolas saturam, tieši priekš skolēniem.

Mums ir, šķiet, pāri par 20 tematisko bloku, ko mēs piedāvājam, tad mēs strādājam pamatā ar 9.–12.klasi, bet mēs varam adaptēt arī citiem. Tā ir tāda solidāra palīdzība, jo skolām nekas par to nav jāmaksā," stāstīja augstskolas rektors.

Par to, ka skolēni šajās meistarklasēs gūst jaunas zināšanas, jaunu skatījumu, ir pārliecinājusies Valmieras 5. vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Daila Ranše, kura izmantojusi ar savu priekšmetu saistītās augstskolas pasniedzēju lekcijas. 

"Mūsu 12. klases skolēniem bija nodarbības par tūrismu, kāds ir tūrisms šobrīd pandēmijas apstākļos. Tāpat arī 10. klases radošo industriju virzienam bija nodarbība par radošo stāstu rakstīšanu. Iespēja ir plašākā mērā piesaistīt ārpus skolas cilvēkus, kuri var dot papildu  zināšanas bērniem. Šos cilvēkus ir vieglāk sasniegt. Ja citreiz ir sarežģīti varbūt paaicināt un ja citreiz tas aizņem laiku, lai atnāktu, tad šobrīd attālināti viņus ir vieglāk sasniegt," stāstīja skolotāja.

Savukārt Iveta Auniņa norādīja, ka tiešsaistes lekcijām ir vēl viens pluss – skolas var iegūt mācību saturu neatkarīgi no atrašanās vietas.

"Piemēram, man nākamajā nedēļā ir jāvada lekcija skolēniem, kuri atrodas Priekuļos, un pēc pāris stundām man ir lekcija [skolēniem], kas ir Jūrmalā.

Ja man būtu fiziski tas jādara, es to vienkārši nevarētu izdarīt, savukārt virtuāli mēs varam paviesoties vienas dienas laikā teju visā Latvijā, daudz un dažādās vietās. Tāpēc tas ir liels ieguvums," uzsvēra Auniņa.

Vidzemes Augstskolas rektors Krūmiņš norādīja, ka veidot meistarklases skolām rosināja gan vēlme palīdzēt skolu pedagogiem, gan arī reizē tā ir iespēja uzrunāt nākamos potenciālos studentus.

"Protams, ka mēs arī kaut ko iegūstam. Tas ir tas, ka mēs, no vienas puses, šo augstākās izglītības misiju sludinām, sakām –  nāciet studēt, ka jūs redziet, ka ar to viss nebeidzas. Tā ir vēl viena lieta, ka tagad tie vidusskolnieki, nu, man bail iedomāties, kā viņi jūtas. Mēs zinām, ka viņiem ir grūti, bet, lai viņi neaizmirst, ka ar to viss nebeidzas, bet ir jāiet uz priekšu. Mūsu gadījumā pat nav tik svarīgi, ka uz Vidzemes Augstskolu, bet mēs parādām tās durvis, kas notiks, ja jūs ienāksiet," sacīja Krūmiņš.

Skolu interese par meistarklasēm esot liela. Rinda sniedzas līdz pat maija beigām. Vasarā, kamēr skolēni dosies  brīvlaikā, Vidzemes Augstskola turpinās papildināt meistarklašu tēmu klāstu. Jau tagad zināms, ka rudenī tiks piedāvātas arī tēmas par vides ilgtspēju un bezatkritumu dzīvesveidu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt