Panorāma

Ukrainas prezidenta vēlēšanās priekšgalā – V. Zelenskis

Panorāma

«Attīstībai/Par!» atbalstīs E. Levitu

VVD un «Latvijas Pasts» nevēlas maksāt par iebraukšanu Jūrmalā

Vides dienests un «Latvijas pasts» nevēlas maksāt par iebraukšanu Jūrmalā

Nav taisnīgi, ka par valsts noteikto uzdevumu izpildi mums ir jāpiemaksā - tā, kārtējo gadu Jūrmalā sākoties maksas caurlaižu režīmam, uzsver Valsts vides dienesta un uzņēmuma “Latvijas pasts” pārstāvji. Gan vieniem, gan otriem iebraukšana nepieciešama darba vajadzībām, taču pašvaldība atļaujas nedod.

“Latvijas pasts” uzsver – iebraukšanas maksu piemērošana sadārdzinās pakalpojuma izmaksas pārējiem iedzīvotājiem, tikmēr vides dienests naudas trūkuma dēļ nolēmis ierobežot zvejas kontroli Lielupē.

Klāt ir 1. aprīlis un tas nozīmē, ka autovadītājiem jāsāk maksāt par iebraukšanu Jūrmalas vēsturiskā centra teritorijā. Šāda sistēma pastāv kopš 1996. gada, un vairākas valsts iestādes un uzņēmumi pauž neapmierinātību ar to,

Viens no iebraukšanas maksas mērķiem ir mazināt auto plūsmu Jūrmalas vēsturiskajā centra teritorijā, kā arī rūpēties par gaisa kvalitāti. Lai arī pašvaldība ir noteikusi, ka bez maksas Jūrmalā var iebraukt operatīvais transports, vairākām valsts iestādēm un uzņēmumiem, lai arī ar atlaidi, ir jāmaksā par iebraukšanu pilsētas teritorijā. Daudzus šī kārtība neapmierina.

Šobrīd maksa par iebraukšanu pilsētā ir divi eiro diennaktī. Ja valsts iestāžu vai uzņēmumu darbiniekiem Jūrmalas centrā jābrauc darba darīšanās, viņiem iespējams saņemt 50% atlaidi. Daudzi gan uzskata, ka šī situācija ir absurda.

Vieni no tiem – Valsts vides dienesta inspektori, kuri kontrolē zvejas noteikumu ievērošanu.

“Mums jāpērk caurlaide. Mēs to nedarām. Kopš ieviesa caurlaides, Vides dienesta inspektori to posmu no Lielupes ietekas jūrā līdz Jaundubultiem praktiski nekontrolē,” stāstīja dienesta inspektors Gints Zemitāns.

“Nu... tā ir liela summa, un tādas summas mums nav. Videi vispār ir maz līdzekļu, un vēl tagad - maksāt pašvaldībai, ka es veicu savus pienākumus….” skaidroja Zemitāns.

Maksa par iebraukšanu tiekot prasīta arī tad, ja inspektoriem jādodas uz Jūrmalu izsaukumos. Pērn kāds inspektors maksas zonā bija iebraucis divas reizes un nu gaida lēmumu par sodu.

Vides dienests Jūrmalas domei lūdzis bezmaksas caurlaides 2017. gadā, taču pašvaldība piedāvājusi vien to atlaidi. Neapmierināts ir arī uzņēmums “Latvijas pasts”.

“Mēs uzskatām, ka tas ir nepieņemami, ka Jūrmalas dome piemēro “Latvijas pastam” šo maksu kā universālā pakalpojuma sniedzējam, jo mēs sniedzam universālo pasta pakalpojumu, kas mums noteikts kā valsts saistības.

Tas nozīmē, ka mēs nevaram izvēlēties, piemēram, nebraukt Jūrmalas pilsētā un nesniegt šo pakalpojumu,” norādīja “Latvijas pasta” pārstāve Gundega Vārpa.

“Latvijas pasts” domei lūdzis bezmaksas caurlaides, taču pie tām netika. Uzskatot, ka likums ir uzņēmuma pusē, “Latvijas pasta” darbinieki pērn nemaksāja par iebraukšanu.

Šomēnes strīdu starp uzņēmumu un domi, kura nesamaksāto sodu veidā no “Latvijas pasta” grib piedzīt 30 000  eiro, skatīs Administratīvā tiesa. Kompānijā arī piebilst, ka izmaksas par caurlaidēm dārgāku tarifu veidā tagad gulsies uz pārējo Latvijas sabiedrību. Pati Jūrmalas dome neko mainīt neplāno.

“Pašreiz nav plānots pārskatīt minētos noteikumus. [..] Tas vienlīdz vienādā veidā attiecas uz visiem transportlīdzekļiem, kas iebrauc Jūrmalā, lai atslogotu šo tranzīta plūsmu,” norādīja Jūrmalas domes pārstāve Elita Cepurīte.

Pērn Jūrmalas dome par iebraukšanas atļaujām iekasējusi 2,9 miljonus eiro. Līdzīgs ieņēmumu apmērs plānots arī šogad.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti