Panorāma

RPIVA likvidēšanā nesaprašanās par programmu pārņemšanu

Panorāma

Vai pensiju sistēmu gaida krīze?

Lietotās riepas ved uz Indiju

Vides dienesta vērībā nonākusī riepu noliktava strauji tukšojas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Valsts vides dienesta (VVD) uzmanībā nonākusī riepu noliktava Čiekurkalnā, kur atradās par 1000 tonnām lielāka lietoto riepu krava, nekā atļauts, strauji tukšojas.

Noliktavā riepas tiek sašķirotas dažādās frakcijās – te ir gan vieglo, gan kravas automašīnu riepu bloki, gan grieztas riepas. Vieglo automašīnu riepas Indijas pārstrādes rūpnīcās tiek pārstrādātas pulverī un izmantotas bitumena ražošanā, kas ir viena no asfalta sastāvdaļām.

Bet īpaši pieprasītas Indijā ir trolejbusu, autobusu un kravas automašīnu riepas.

“No tām tiek ražotas granulas. Tās pārstrādā tādā kā galertveida masā, kas noder jaunu riepu izgatavošanai. Tāpat var ražot transportieru lentes, kas ir lidostās. Tirgus ir ļoti liels un apetīte liela,” stāsta SIA “Riepu bloki” valdes loceklis Marks Baltkalns.

Konteineru sūtīšana ar kuģi pa jūras ceļu izmaksā ļoti dārgi. Taču, ja tas nebūtu izdevīgi, uzņēmējs ar to nenodarbotos. Indijas rūpnīcas par lietotajām riepām maksā. Cenas atkarīgas no materiāla kvalitātes un kam šis materiāls tiks izlietots.

“Kāpēc Indija? Tas ir plašs tirgus ar daudzām nozīmīgām rūpnīcām. To, ko Indija var piedāvāt, nevar piedāvāt Eiropa, jo Eiropā, sevišķi Latvijā, ir ļoti ierobežotas riepu pārstrādes iespējas,” neslēpj Baltkalns.

Rodas jautājums – kāpēc riepas uzkrājās, ja Indijas rūpnīcas tās tik labprāt ņem pretī. “Tas ir saistīts gan ar loģistiku, gan ar finansēm gan ar to, ka pagājušajā gadā sūtījām uz “Cemex”, kur tās tika izmantotas cementa ražošanā, bet tāpat kā visā pasaulē arī “Cemex” mainījās nosacījumi,” sacīja Baltkalns.

Valsts Vides dienesta eksperti atzīst, ka ne Latvijā, ne visā Eiropā nepietiek iekārtu, kur pārstrādāt riepas.Ievestās riepas gadā ir 15 000 tonnu. Atpakaļ tiek savāktas 10 000. Reāli pārstrādātas tiek 9000 tonnas,” bilst Valsts vides dienesta Atkritumu pārvaldības daļas vadītājs Atis Treijs.

Pērn uz Indiju nosūtīts tūkstoš tonnu riepu. Šajā reizē uz Indiju uzņēmums nosūtīs 10 000 jūras konteinerus ar riepu kravu. 

Noliktava būs krietni iztukšota un ,iespējams, uzņēmēji ar Valsts vides dienestu varēs vienoties par soda samazināšanu.

Ziņots, ka iepriekš VVD par riepu neaizvākšanu no Čiekurkalna Rīgā firmai draudēja ar 10 000 eiro sodu nedēļā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti