Dienas ziņas

Radīta lībiešu valodas grāmata bērniem un vecākiem

Dienas ziņas

Turpinās sarunas par valdības veidošanu

Rīgā būs pilnīgi cita sabiedriskā transporta biļešu sistēma

Vicemērs Ķirsis: No nākamā gada Rīgā samazinās sabiedriskā transporta mēnešbiļetes cenu, ieviesīs 90 minūšu laika biļeti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

No nākamā gada mainīsies Rīgas sabiedriskā transporta biļešu klāsts, tostarp būtiski samazināsies mēnešbiļešu cena, apstiprināja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība").

Būtiskākās izmaiņas skars mēnešbiļetes. Pašlaik mēnešbiļete visām mēneša dienām maksā 50 eiro, bet turpmāk tā maksās 30 eiro.

Līdz ar to Rīga izlīdzinās situāciju ar citām Baltijas valstu galvaspilsētām, kurās sabiedriskā transporta mēnešbiļetes maksājot 28 un 30 eiro, piebilda Ķirsis.

Viņš informēja, ka no nākamā gada būs tikai viena veida mēnešbiļetes un tās vairs netiks iedalītas darbdienām un visām mēneša dienām.

Tāpat tikšot saglabātas līdzšinējās atlaides, piemēram, studentiem būs spēkā 50% atlaide mēnešbiļetēm un tā maksās 15 eiro.

Tiks ieviesta arī 90 minūšu laika biļete. Tā maksās 1,5 eiro, un šajā laikā būs iespēja neierobežotu reižu skaitu pārsēsties uz citu sabiedrisko transportu.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks uzsvēra, ka izmaiņas neskars tās pasažieru kategorijas, kam piešķirtas 100% atlaides.

Līdz ar to arī turpmāk seniori, skolēni un cilvēki ar invaliditāti Rīgas sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas.

Gaidāmās izmaiņas atzinīgi vērtē apvienība "Pilsēta cilvēkiem". Tomēr viņu vērtējumā varētu būt vēl viena – pusstundas biļete. Apvienības pārstāvis Kārlis Krēķis stāstīja: "Mēs to vērtējam pozitīvi, tam ir jānotiek. Tā stundas biļete, lai cilvēkam nav jādomā, lai viņš var izmantot vairākus transportus, nedomājot par maksu. Par to, ka mēnešbiļete kļūs lētāka, arī pilnībā atbalstām. Mēnešbiļetei būtu jāatmaksājas 10–12 dienu laikā. Ja tas ir kā tagad – tuvāk 20 dienām, tad nav jēgas no mēnešbiļetes.

Viļņā ir pusstundas biļete, un es domāju, ka Rīgā principā varētu ar pusstundas biļeti lielāko daļu no braucieniem veikt centra daļā."

Jauns biļešu modelis atvieglos arī administrēšanu "Rīgas satiksmei", norādīja Ķirsis. Viņš sacīja: "Biļešu sistēma ar 138 dažādiem veidiem, kur nevar īsti noorientēties, pilnīgs haoss valda. Protams, arī viņi nav laimīgi. Tas prasa administratīvo darbu. Protams, varētu gribēt kaut kādas citas biļešu cenas, bet tās domē nosaka politika."

Ķirsis uzsvēra, ka līdz ar to šodien noslēdzies vairāku mēnešu kopdarbs, strādājot pie biļešu klāsta reformas, kuras mērķis ir veicināt sabiedriskā transporta pastāvīgu lietošanu, panākt pretim pasažieriem, kuri ir uzticīgi "Rīgas satiksmei", kā arī savest kārtībā un vienkāršot biļešu klāstu, kurš šobrīd esot ļoti liels un nepārskatāms.

Kopumā pašlaik Rīgā ir vairāk nekā 130 biļešu veidi, jo atsevišķas biļetes var iegādāties gan braucot atsevišķos sabiedriskā transporta veidos – autobusā, trolejbusā, tramvajā. Var iegādāties atsevišķu braucienu skaitu, var iegādāties biļetes darbdienām un cita veida biļetes.

Kā atzina Ķirsis, šīs izmaiņas sadārdzinās braucienu tiem pasažieriem, kuri brauc neregulāri, vai tiem, kuri brauc ļoti tuvus attālumus, vien pāris pieturas. Pašlaik viena brauciena biļete, ja nav jāpārsēžas citā transportā, maksā 1,15 eiro. No nākamā gada šādu biļešu vairs nebūs.

Pašlaik ir panākta vienošanās Rīgas domes koalīcijā par veicamajām izmaiņām. Lai tās ieviestu, nepieciešams lēmumu atbalstīt domes komitejas sēdē un pieņemt domes sēdē.

Turklāt, lai tās stātos spēkā, nepieciešams, lai izmaiņas saistošajos noteikumos apstiprinātu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā.

Ķirsis arī piebilda, ka turpināsies darbs pie maršrutu sakārtošanas, samazinot paralēlo maršrutu skaitu un uz tā rēķina intensificējot sabiedriskā transporta kustību.

Ķirsis jau agrāk informēja, ka Rīgas sabiedriskajā transportā ir plānots pāriet uz laika biļeti. Tas nepieciešams, lai veicinātu pasažieru pārsēšanos no viena sabiedriskā transporta veida citā, kas pakalpojuma sniedzējam ļautu neveidot tik garus maršrutus, bet pasažierim – nonākt galamērķī ātrāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti