Ārpus Rīgas

Jauniešiem ar īpašām vajadzībām Kocēnos būs iespēja strādāt un pelnīt

Ārpus Rīgas

"Neatkarīgās Tukuma ziņas" galvenā redaktore par uzņēmēju paveikto gada laikā

Pāvilostas molu pagarināšana apturēta līdz nākamajam pavasarim

Vēji un lietainais laiks aizkavē Pāvilostas mola pagarināšanu

Vējainais un lietainais laiks ir gandrīz pilnībā apturējis Pāvilostas molu pagarināšanas darbus. Apjomīgos un sarežģītos būvniecības darbus ostā bija plānots pabeigt vēl šajā rudenī, taču tie tiks pārtraukti un atsāksies tikai nākamā gada pavasarī.

Projekts paredz Dienvidu un Ziemeļu mola pagarināšanu. Kopējās projekta izmaksas pārsniedz 3 miljonus eiro.  

Būvdarbu vadītājs no uzņēmuma „SIA “VRG Profil” Oskars Šolins stāstīja, kā notiek 150 tonnas smago betona konstrukciju nogādāšana pa jūras ceļu no Liepājas līdz Pāvilostai: „Viļņi nedrīkst būt pārāk lieli, jo konstrukcija tiek stipri dauzīta. Ar pirmo jau mums bija problēmas, jo ceļā sākās vētra, labi, ka laimīgi nonācām līdz galam.”

Molu pagarināšanai vajadzīgie materiāli ir piegādāti. Arī Dienvidu molam visas konstrukcijas ir sagatavotas, atliktu tikai uzstādīt, sprieda būvdarbu vadītājs, taču jau tā sarežģīto molu būvniecība procesu kavē laika apstākļi. 

„Laika apstākļi mūs nelutina. Oktobrī nav bijusi neviena diena, kad kuģu tehnika varētu strādāt,” atzina Šolins.

“Daļai no kuģu tehnikas jau bija jādodas mājās, taču tās joprojām stāv ostā, jo nav bijusi iespēja iziet jūrā.  Visu būvdarbu procesā mums ir bijušas nopietnas problēmas ar laika apstākļiem, tāpēc nebija iespējams darbus savlaicīgi pabeigt,” sacīja Šolins.  

Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvics priecīgu vaigu nerāda, jo darbi ostā ievilksies, taču šādus laika apstākļus neviens nevarēja paredzēt, tāpēc tagad tiek domāts, kā darbus pilnībā apturēt un uzsākt no jauna nākamgad.

„Būvniecībai bija jābeidzas šī gada novembrī. Tagad ir pilnīgi skaidrs, ka tā tas nenotiks. Viens no šiem iemesliem ir laika apstākļi. Būs tehnoloģiskais pārtraukums, jo ziemā nebūs iespējams strādāt, notiek vienošanās process ar būvniekiem,” stāstīja Griškēvics.

Pāvilostas molu pagarināšanas projekts ostai ir ļoti nozīmīgs, uzsvēra ostas pārvaldnieks.

„Mums jānodrošina ostā dziļumi, lai var notikt kuģu kustība.  Flote ir mainījusies kopš barona laikiem, kuģiem ir lielāka kravnesība. Osta atrodas atklātās jūras krastā, un katra vētra rada smilšu sanesumus. Regulāri osta ir jātīra, kas ir dārgi, turklāt pēc katras vētras darbs ir vējā,” skaidroja Griškēvics. 

“Vienīgais ilgtspējīgais risinājums ir molu pagarināšana, kas ļaus dzīvot 100 gadus bez bēdu,” uzsvēra ostas pārvaldnieks.

Vienu molu pagarinās par 150 metriem, otru par 90.  Virs betona blokiem tiks izkārtoti akmeņi un moli būs pieejami arī gājējiem. Kopējās projekta izmaksas ir aptuveni 3 miljoni eiro, no tiem 90% finansē Eiropas Savienība. Projekts tiek īstenots sadarbībā ar Lauku atbalsta dienestu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt