Panorāma

VBTAI trūkst darbinieku

Panorāma

Panorāma

Vanšu tilta kāpnes sola labot vasaras beigās

Vanšu tilta sabrukušās kāpnes par 100 000 eiro pārbūvēs 10 mēnešu laikā

Vanšu tilta sabrukušās kāpnes Rīgas dome plāno pārbūvēt desmit mēnešu laikā, tērējot ap 100 000 eiro, Latvijas Radio pastāstīja domes Satiksmes departamenta direktors Emīls Jakrins. Lai gan Rīgas domē uzskata, ka kopumā tilts ir drošs, Būvniecības kontroles birojā brīdina – tilta uzturēšana gadiem bijusi pavirša, tāpēc nu jāsāk uztraukties arī par nesošo konstrukciju noturību.

"Šonedēļ sāksim pārprojektēt trepes un rudenī pilnībā renovēsim esošajā izskatā," solīja Jakrins. Viņš atzīmēja, ka šogad tiks veikta projektēšana arī visam tiltam, tādējādi nākamgad sāksies pilna rekonstrukcija.

Rīgas domes Satiksmes departaments šodien skaidrojās ar galvaspilsētas domniekiem par to, kādēļ līdz sabrukšanas stāvoklim nolaists Vanšu tilts. Jakrins Latvijas Radio skaidroja, ka iepriekš jau pērn solītā Vanšu tilta rekonstrukcija atlikta, jo vispirms plānots beigt sakārtot Salu tiltu.

Pašvaldība ir pārliecināta – tilta kopējā nestspēja aizvien ir droša. Rīgas mērs Nils Ušakovs (“Saskaņa”) pauž, ka tikta uzturēšana bijusi pienācīgā apjomā: “Es domāju, ka ņemot vērā, ka šis tilts nav piedzīvojis rekonstrukciju. Jā, pateicoties tām uzturēšanām, mēs atklāti sakot esam varējuši aizvilkt šo tiltu, kad mēs pabeidzam Salu tiltu un uzsākt normālu Vanšu tiltu remontu, lai pilsētnieki un pilsētas viesi nesajuktu prātā.”

Citādi domā Būvniecības valsts kontroles birojs, kas veica Vanšu tilta pārbaudi. Ar biroja vecāko ekspertu Oskaru Cauni LTV apmeklēja zem tilta izvietoto autostāvvietu pie Rīgas pils, kur mašīnas glabā Valsts prezidenta kancelejas darbinieki. Eksperts uzsver – jāsāk uztraukties arī par nesošajām konstrukcijām:

Tas tilts nav uzturēts labticīgi un atbildīgi – elementāri viņu pašu noteiktajām prasībām.

Tas būtu grēks teikt, ka nauda trūkst tilta uzturēšanai.”

Līdztekus Vanšu tiltam birojs pārbaudījis arī Zemitānu dzelzceļa pārvadu. Un tur secinājumi līdzīgi – lietus ūdens novades sistēmas nedarbojas, sāls, ko ziemās izmanto kā pretslīdes materiālu bojā metālu un betonu.

Turklāt neraugoties uz Zemitānu tilta kājāmgājēju kāpņu bēdīgo stāvokli, tās aizvien ir atvērtas.

Tiesa, daudz bīstamākas par kāpnēm ir Zemitānu tilta salaiduma vieta.

Kā apgalvo Būvniecības kontroles dienesta pārstāvji, tā var būt vien dažus centimetrus plata, taču šī tilta šķirba ir daudz pamatīgāka. Visa izolācija ir izdrupusi, savukārt no tilta augšas drūp betona gabali.

Rīgas mērs uzsver – par pārvada stāvokli pašvaldība zina, taču to tik drīz remontēt nevarēs: “Mēs šogad remontēsim Deglava pārvadu. Ar visiem objektiem, kas ir saistīti ar pievadceļiem. Turklāt Brasas tiltu. Kur mēs šajā grafikā varam iekļaut Zemitānu tiltu, ja pa vidu vēl ir Dziesmu svētki? Remontēsim, bet atbilstoši pilsētas tehniskajām spējām.”

KONTEKSTS: 

Vanšu tilts ekspluatācijā nodots 1981.gadā un kapitālo remontu nav piedzīvojis.

Marta sākumā no Vanšu tilta kāpņu margām atdalījās un nokrita betona detaļas, tāpēc kāpnes tika slēgtas. Par tiltu atbildīgā Rīgas domes satiksmes departamenta pārstāvji tilta sliktajā stāvoklī vainoja laika apstākļus - tilta daļas esot atdalījušās lielā sala dēļ, kas divas nedēļas valdīja Latvijā.

Abas Vanšu tilta kāpnes tika slēgtas, kā arī ir ierobežota pārvietošanās patiltē zem kāpnēm.  

Rīgas mērs Nils Ušakovs (“Saskaņa”) sacīja, ka Vanšu tilta kapitālie remontdarbi varētu sākties šoruden. Mediju arhīvi gan liecina, ka jau pirms pieciem gadiem Ušakovs solījis tiltu remontēt, sakot - kapitālo remontu tas piedzīvos 2017.gadā.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti