Valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem šogad no valsts budžeta piešķirta dotācija - kopumā 517 611 eiro apmērā, 13 800 eiro nonāks Daugavpils novada Špoģu centram.
Novada attīstības nodaļas vadītāja Vita Rūtiņa stāsta, ka valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs uzsāka darbu pagājušā gada 1.oktobrī. Ir saņemta mērķdotācija 2016.gadam, un šobrīd šajā centrā var saņemt astoņu vasts un pašvaldības iestāžu pakalpojumus.
"Tagad tas karstākais laiks - VID deklarācijas, Lauku atbalsta dienesta pakalpojumi - tas ir galvenais, kas tagad cilvēkam vajadzīgs," saka Gunārs Lukaševičs, pirmais, ko sastopu un uzrunāju, piebraucot pie Špoģu vienotā klientu apkalpošanas centra durvīm. Vņš ir Višķu pagasta iedzīvotājs, pats strādā pagasta parvaldē, un, kā izrādās, pat vienā kabinetā ar šī centra darbiniekiem un jūt, cik pieprasīts ir jaunais klientu apkalopošanas centrs.
Centra darbiniekiem, lai arī pēcpusdiena, ir darba daudz, atzīst centra darbiniece Ruta Grustāne, jo centra pakalpojumi ir pieprasīti.
"Šobrīd tāds periods, kad lauku saimniecības iesniedz gada pārskatus," norāda Grustāne.
Klients, ko šobrīd apkalpo centra specialiste Ruta Grustāne, ir Naujenes pagasta viesu mājas „Pie draugiem” saimnieks Arnis Pudāns.
"Kā lauku cilvēkam, tas ir ļoti pozitīvi, jo ne jau katrs var, un vecs cilvēks pie tam pilsētā apjūk, bet šeit kā pie savējā," Pudāns novērtē šādu centru kaimiņu pagastā, kas īpaši noderīgs tieši lauku cilvēkiem.
Višķu pagasta pārvaldes sekretāre Ilga Terentjeva apliecina, ka pagasts no šāda centra izveides ir ieguvējs, bet galvenie ieguvēji ir iedzīvotaji, kas uzticas vairāk pašu lauku ļaudīm - speciālistiem, nevis meklējot palīdzību kaut kur pilsētā. Jo nav jāmēro daudzi kilometri līdz centriem, turklāt arī uzticamība lielāka, lai vērstos pēc palīdzības - kaut vai lai aizpildītu pieteikumu platību maksājumiem.
Centra darbiniece Ruta Grustāne pati savulaik strādājusi par lauku konsultanti, tāpēc darba lauks saprotams, un klientu skaits, ko šeit apkalpo bez maksas, aug ar katru dienu, pieprasījums un interese liela, veidojas pat rindas.
Statistika, cik daudz klientu izmanto šādu centru pakalpojumus un tieši kurus, tiks rūpīgi vērtēta, jo nākamajos gados vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanas izmaksas tiks pārskatītas un to kontrolēs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas veidota speciāla darba grupa.