Valsts un pašvaldību ceļu uzturēšanai papildus piešķir 10,2 miljonus latu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Valdība otrdien nolēma no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem valsts un pašvaldību ceļu uzturēšanai piešķirt 10,2 miljonus latu.

Finanšu ministrs Andris Vilks (V) kolēģus brīdināja, ka, izmantojot šādu summu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, atlikušais gads būs jāpavada ar mazu atlikumu, tomēr valdības vadītājs Valdis Domborvskis (V) un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs atbalstīja ierosinājumu piešķirt nepieciešamo finansējumu.

Satiksmes ministrija (SM) lūdza piešķirt piecus miljonus latu, lai finansētu pašvaldību autoceļu un ielu ārkārtas neatliekamos uzturēšanas darbus 2012./2013. gada ziemas sezonā, kā arī 5,2 miljonus latu, lai organizētu valsts autoceļu posmu ar sabrukušo asfalta seguma ārkārtas neatliekamo autoceļu uzturēšanas un segumu atjaunošanas darbu veikšanu un veiktu faktiski izpildīto darbu apmaksu 2013.gadā.

"Šodien [otrdien] valdība nolēma atbalstīt 184 kilometru remontu pavasara periodā, ar vienkāršotajām seguma metodēm, tādējādi mēs varam saglābt 5% no kopējā sabrukušo posmu garuma. Tas tomēr dod būtisku uzlabojumu šogad, salīdzinot ar citiem gadiem," teica VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes loceklis Jānis Lange.

Arī pašvaldību savienība par piešķirtajiem pieciem miljoniem pauž – šī summa ir tikai daļa no reālajām izmaksām, ko pašvaldības pārtērējušas šajā ziemā. Jau tagad aprēķināts, ka pašvaldībām iztrūkums ir trīs miljoni latu, taču ziema vēl nav galā.

"No vienas puses man patīk, ka jaunais satiksmes ministrs nāca ar savu iniciatīvu un premjers pildīja vārdu. No otras puses ir pazemojoši nākt uz valdības sēdēm un lūgties papildu finansējumu – to, kas pienākas jebkuram šoferim, jebkuram auto pārvadātājam. Jo no akcīzes nodokļa saņemam atpakaļ 26-28% un nulli no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa," norāda Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks Aino Salmiņš.

Pašvaldību savienība liek cerības uz jauno satiksmes ministru, ar kuru cer nākamnedēļ turpināt sarunas par autoceļu finansējumu tuvākajos gados. Satiksmes ministrs tikmēr cer daļu līdzekļu piesaistīt no Eiropas Savienības fondiem.

"Mēs redzam iespējas piesaistīt ES fondus, lai veiktu ceļu rekonstrukciju un kapitālos remontus, kas, protams, uzlabotu satiksmi un samazinātu izdevumus tieši uzturēšanai pēc tam," saka ministrs Anrijs Matīss. Komentējot faktu, ka Pasaules ekonomikas foruma foruma ziņojumā Latvijas ceļu kvalitāte ierindota 99. vietā, starp Melnkalni Tanzāniju, un Zimbabvi, ministrs noteic – tas godu mums nedara. "Mēs arī redzam, kādi ir mūsu ceļi," atzina Matīss.

SM iepriekš norādīja, ka piešķirtais finansējums pašvaldībām ļaus nodrošināt autoceļu un ielu ikdienas uzturēšanas darbus 2013.gada vasaras sezonā. Savukārt finansējums valsts ceļiem ļaus veikt ārkārtas autoceļu uzturēšanas un segumu atjaunošanas darbus, tādā veidā nodrošinot drošu un nepārtrauktu satiksmi uz valsts autoceļiem pēc ziemas sezonas. Par piešķirto finansējumu tiks nodrošināti sabrukušo autoceļu segumu ārkārtas uzturēšanas darbi 184,2 kilometru garumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti