Otrdien, ceļā uz Zaķusalu, lai piedalītos LTV raidījumā “Viens pret vienu”, Krūmiņas auto, pēc viņas pašas vārdiem, “iekrita bedrē”. Viņa raidījumā sacīja, ka daļu ceļa nācās mērot ar kājām.
Viņa atzina, ka šis simboliskais atgadījums raksturo vispārējo ceļu stāvokli Rīgā.
Jautāta par iespējamo vēršanos pret ceļu uzturētājiem, Krūmiņa sacīja, ka “mēs to izvērtēsim ar juristu palīdzību”.
KONTEKSTS:
Pēdējās dienās rīdzinieku plaši apspriestais temats ir katastrofāls ielu stāvoklis. Pēc atkušņa daudzās ielās veidojās bīstamās bedres, uz vairākām ielām Rīgas domes Satiksmes departaments nolēma ierobežot maksimālo braukšanas ātrumu un sola pēc iespējas ātrāk aizlāpīt bedres.
Gadā apdrošināšanas atlīdzībās tieši par bedrēs sabojātajiem auto izmaksā vidēji vienu miljonu eiro. Vissliktākā situācija esot Rīgā.
Tikmēr Valsts kontrole nesen publiskotajā revīzijā secināja, ka Rīgas pašvaldība, attīstot pilsētas transporta infrastruktūru, rīkojusies neefektīvi, neekonomiski un neatbilstoši normatīvo aktu prasībām. Trūkst mērķtiecīgu risinājumu sen zināmām problēmām, savukārt esošo projektu īstenošana ir notikusi haotiski un necaurskatāmi. Šādi rīkojoties, satiksmes dalībnieku – gājēju, velobraucēju un autovadītāju – vajadzības un intereses netiek risinātas ne īstermiņā, ne ilgtermiņā. Piemēram, 30 ielu seguma atjaunošanas projektiem finansējums 3,3 miljonu eiro apmērā piešķirts bez jebkāda izvērtējuma, un ir izstrādāti vairāki transporta infrastruktūras projekti, kas nav īstenoti, bet to izmaksas 5,3 miljonu eiro apmērā norakstītas zaudējumos.