Valsts finansējumu piešķir 6 TV un radio ziņu raidījumiem un 3 medijpratības projektiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) noteikusi uzvarētājus sabiedriskā pasūtījuma konkursiem par ziņu un medijpratību veicinoša satura veidošanu komerciālajās televīzijās un radio. Konkursu rezultātā NEPLP piešķīrusi finansējumu 200 000 eiro apmērā ziņu veidošanai 6 ziņu raidījumos un 50 000 eiro medijpratību veicinoša satura veidošanai 3 raidījumos, informēja NEPLP.

Konkursā par ziņu veidošanu no 15 pieteiktajiem projektiem sabiedriskā pasūtījuma finansējums piešķirts sešiem raidījumiem:

  • SIA “Vidzemes televīzija” raidījumam “ReTV Ziņas” – 80 880 eiro,
  • SIA “All Media Latvia” raidījumam “TV3 Ziņas” – 39 789 eiro,
  • AS “Radio SWH” raidījumam “Galvenās stundas ziņas” – 33 225 eiro,
  • SIA “Radio Skonto” raidījumam “Radio Skonto ziņas” – 16 045 eiro,
  • SIA “All Media Latvia” raidījumam “900 sekundes” – 15 915 eiro,
  • SIA “Vidzemes televīzija” jaunam ziņu raidījumam “Re: SKATS” – 14 145 eiro.

Ziņu veidošanai kopumā konkursā paredzēts 200 000 eiro sabiedriskā pasūtījuma finansējums.

“85% no atbalsta novirzīti tieši satura veidotāju atalgojumam un sociālajām garantijām. Atbalsts medijiem, kas ikdienā uztur ziņu dienestu, šobrīd ir īpaši svarīgs, ņemot vērā, ka reklāmas ieņēmumi pērn samazinājās par 16%,” paziņojumā medijiem norādīja par satura attīstību atbildīgais NEPLP loceklis Jānis Eglītis. 

Savukārt medijpratību veicinoša satura veidošanai konkursā no sešiem pieteiktajiem projektiem finansējums piešķirts trīs raidījumu veidošanai:

  • SIA “Vidzemes televīzija” raidījumam “Ceturtā vara” – 21 850 eiro,
  • AS “Radio SWH” raidījumam “Viltus ziņu detektors” – 20 022 eiro,
  • AS “TV Latvija” raidījumam “Pilna bilde” – 8 128 eiro.

Šim mērķim kopumā konkursā paredzēts 50 000 eiro finansējums.

“Medijpratības veicināšana ir viena no NEPLP prioritātēm šajā gadā. Konkursa uzdevums ir radīt kvalitatīvu saturu komercmedijos, kas paaugstina informācijas laikmetā nepieciešamās kompetences - spēju atrast un lietot informāciju, spēju kritiski analizēt saturu un pieņemt lēmumus, atšķirt viltus ziņas no patiesām, kā arī spēju pašiem radīt saturu,” norādīja NEPLP priekšsēdētāja vietniece Aurēlija Ieva Druviete.

Konkursos pieteiktie projekti tika izvērtēti pēc vairākiem kritērijiem, tostarp to atbilstība konkursa mērķim, sabiedriskā pasūtījuma uzdevumiem, to aktualitāte valsts, reģiona vai vietējo notikumu kontekstā, projekta satura koncepcijas kvalitāte un detalizācijas pakāpe, kā arī raidījumu demo un satura izplatīšana dažādās platformās, sociālajos medijos, auditorijas iesaiste, sasniedzamās auditorijas lielums, finansiālā kapacitāte un citi.

KONTEKSTS:

Vietējā satura atbalstīšanai komerciālajās televīzijās un radio šogad NEPLP budžetā ir piešķirts vēsturiski lielākais sabiedriskā pasūtījuma finansējums – 1,38 miljoni eiro.  

Kopumā kopš februāra NEPLP ir izsludinājusi deviņus konkursus komercmedijiem – ziņu raidījumu veidošanai, medijpratības veicināšanai, informatīvi analītisko un pētniecisko, Latvijas kultūrtelpu stiprinošu raidījumu, kā arī uz ilgtspēju vērstu, kvalitatīvu izklaides un sporta raidījumu veidošanai, satura veidošanai Latgales vietējās un reģionālajās televīzijās un radio programmās un satura veidošanai zemes apraidē raidošajām televīzijām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti