Valmieras sākumskolā skolotāji mācību stundas veido kopā ar skolēniem

Valmieras sākumskola ir viena no 100 skolām, kas piedalās projektā “Kompetenču pieeja mācību saturā”, un jau šobrīd tur mācību stundas skolotāji veido, sadarbojoties ar bērniem un jauniešiem. Pakāpeniska pāreja uz kompetenču saturu sāksies no  jaunā mācību gada. 

2.d klasei matemātikas stunda. Tā sākas, visiem apsēžoties aplī un izvirzot mērķi šodien runāt par ģeometriskām figūrām. Skolotāja bērniem ļauj izvēlēties sev interesējošās figūras, un pēc tam visi tās analizē. Stundu vēro skolotāji no tuvējās apkārtnes skolām. “Šobrīd ļoti svarīgi ir akcentēt sasniedzamo mērķi. Proti, skolotājs stundas sākumā izvirza, kāds ir stundai mērķis, un stundas noslēgumā vajadzētu saprast, vai skolēni ir tuvojušies, pilnība sasnieguši vai ir tikai ceļā uz to,” norāda Valmieras Viestura vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā Zane Bērziņa.

Vēl kāda lieta, ko pedagogi vērtē, ir atgriezeniskā saite un tas, kā skolotājs izvērtē bērnu sasniegto mērķi un kā to jūt paši skolēni.

Pedagogi gan atzīst, ka, vēl pirms tika sāktas intensīvas sarunas par kompetenču pieeju mācību saturā, jau daudzas no šīm lietām darīja. “Tā, ka skolotājs ienāk un īsti nesaprot, ko viņš darīs - tā nav bijis. Bet šobrīd tas akcents ir lielāks sadarbībai ar bērniem, kad skolotājs aizvada līdz bērniem, ka arī viņam ir līdzdarbība šajā stundā, to šobrīd mēs saucam par pašvadītu mācīšanos,” norāda Bērziņa.

Varētu pat teikt, ka no sava veida lekciju modeļa šobrīd mācību process virzīts uz kopīgu darbošanos.

Tāds tas ir visos vecumposmos un arī pie 6.b klases skolēniem, kur pedagogi no citām skolām vērtē dabaszinātņu apguvi. “Vairāk var saprast, ja tur ir uzdevums, kā šeit, kur jāredz šķīdība, tad ir vieglāk saprast, nekā izlasīt. Pēc tam arī atcerēties vieglāk,” norāda 6.b klases skolniece Linda.

“Šeit arī strādā bērni šajā stundā uz pašvadību, uz pašrefleksiju – ko es daru, ko es māku. Tā ir liela prasme mācēt domāt par to, kā es domāju. Un šeit arī viens no tiem paraugiem, kur bērni mācās domāt par to, kā es domāju,” norāda Valmieras Gaujas krasta vidusskolas – attīstības centra direktora vietniece Līga Vaite.

Skolotāji spriež, ka arī praktisku darbošanos var novērtēt tikpat precīzi kā atbildes uz teorētiskiem jautājumiem. Tuvāko gadu laikā tiks izstrādāts un ieviests šāds, kompetenču pieejā veidots mācību saturs, un šāda stundu vērošana ir viens no veidiem, kā pedagogiem meklēt iespējas mācību stundu pilnveidošanai.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti