Valdība skatīs ziņojumu par pedagogu motivācijas programmu

Valdība šodien skatīs Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) ziņojumu par pedagogu motivācijas programmu. Tās mērķis ir izveidot vispārējās un profesionālās izglītības pedagogu motivācijas, atalgojuma un profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas sasaisti. Īstenojot šo programmu, tikšot izveidota jauna pedagogu atalgojuma sistēma, pakāpeniski palielinot valsts finansējumu pedagogu algām.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Ingrīda Mikiško norāda, ka par daudziem projekta jeb ziņojuma aspektiem arodbiedrība vēl vēlas diskutēt ar ministriju.

„Ir iezīmēti problēmu risinājumu ceļi tuvākajā laikā, paredzot pedagogu atalgojuma palielinājumu un finansējuma sistēmas maiņu. Galvenā pretruna, pret ko mēs iebilstam un mēģināsim ar savu un Finanšu ministriju vienoties, ir atalgojuma palielinājuma temps. Mūsu prasība ir, ka no 2014.gada 1.janvāra pedagogiem ar zemāko atalgojumu nāk klāt vēl 10%. Ministrija iezīmējusi plānā, ka tas varētu būt ar 2014.gada 1.septembri, nu, tas būs diskusiju jautājums,” norāda Mikiško.

Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka Izglītības un zinātnes ministrija, turpinot reformas, piedāvā no 2014.gada 1.septembra palielināt zemāko mēneša algas likmi no 280 latiem uz 310 latiem, vienkāršojot principa "nauda seko skolēnam" ievērošanu, līdztekus palielinot skolēnu/pedagogu attiecību un samazinot koeficientus, lai nodrošinātu līdzekļu pārdali tur, kur saņem vismazāk.

Programma veidota kā pasākumu kopums, kuru ieviešana plānota sasaistē ar reformām, paredzot papildu finansējumu. Reformas un papildu finansējuma piesaiste plānota vairākos soļos. 2013.gadā, lai nodrošinātu pedagogu darba samaksas līdzekļu sadales un pārdales caurskatāmību un izlīdzinātu lielo diferenciāciju starp zemāko un augstāko samaksu par likmi novados un republikas pilsētās, IZM plāno mainīt koeficientu apmērus, tādējādi uzsākot esošās sistēmas vienkāršošanu un nodrošinot finanšu pārdales caurskatāmību.

Iecerēts palielināt vispārējās pamatizglītības programmas izglītības pakāpes koeficientu 1.-4.klasei no 0,75 uz 1 izglītības iestādēs, izņemot republikas pilsētas, kur izglītojamo skaits ir 100 vai mazāk; iezīmēt finansējumu 4. un 5.kvalitātes pakāpei; palielināt koeficientu, kas piemērots skolēnu skaitam, speciālās izglītības programmās speciālās izglītības iestādēs (bez internātskolas), speciālās izglītības klasēs vai integrēti vispārējās izglītības iestādēs no 1,6 uz 2,5.

Tāpat arī plānots apmaksāt papildu pienākumu divas stundas bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbinātajiem pirmsskolas izglītības pedagogiem, mainīt - paaugstināt - skolēnu, pedagogu attiecību pilsētās no 10,2 uz 11, kas dos ietaupījumu finansējumam pedagogu mērķdotācijai.

Motivācijas programma izstrādāta pamatojoties uz IZM, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības un Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) 2012.gada 4.jūlijā parakstīto sadarbības memorandu.

Kā ziņots, IZM sadarbībā ar sociālajiem un sadarbības partneriem Pedagogu motivācijas, atalgojuma un profesionālās kvalitātes novērtēšanas programmā patlaban strādā pie jauna finanšu pārraudzības modeļa izveides, lai sakārtotu gan pedagogu darba samaksas sistēmu, gan arī ieviestu efektīvu pedagogu tālākizglītības un profesionālās pilnveides kārtību. Plānots, ka jaunā pedagogu atalgojuma sistēma nodrošinās vienlīdzīgu pieeju atalgojuma sadalē, ļaujot ikvienam skolotājam par vienādi paveiktu darbu saņemt līdzvērtīgu atalgojumu.

IZM iecerējusi panākt minimālo algu jebkuram pedagogam 533 latu apmērā par vienu slodzi.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti