Vairāki pasažieru pārvadātāji apņēmušies ieviest bezkontakta norēķinu sistēmu

Nākamā gada otrajā pusē vairāki pasažieru pārvadātāji Latvijā apņēmušies ieviest bezkontaktu norēķinu sistēmas, autobusos ļaujot maksāt arī ar bankas karti. Īpaši aktuāli tas ir ārpus pilsētām, jo bez skaidras naudas no pagasta ar autobusu prom tikt nevar. 

Pirmos izmēģinājumus sola veikt Jelgavas Autobusu parks, kas ar bezkontaktu norēķiniem eksperimentē jau pāris gadu. Pašlaik jaunā sistēma pasažieriem liek kļūt par vienas bankas klientiem, maksājot ne tikai par braucienu, bet arī pašu karti. Nozares asociācija nākotnē gan sola iespēju, ka maksāt varēs ar jebkuras bankas kartēm.  

Jelgavā tā sauktos bezkontakta norēķinus sāka ieviest jau pirms diviem gadiem. Toreiz sāka ar skolēniem, drīz pēc tam izveidoja arī kartes pensionāriem, kam pašvaldība dotē pusi no biļetes cenas. Kopš šīs vasaras, līdz ar brauciena maksas kāpumu no 70 centiem uz vienu eiro, Jelgavas dome radījusi vēl vienu - iedzīvotāja - karti. Tā sniedz privilēģiju autobusos pārvietoties par 15 centiem lētāk. Vēl lielākas privilēģijas tā rada Jelgavas domes ilggadējai sabiedrotajai SEB bankai, jo pie kartēm, atverot kontu un maksājot pusotra eiro gada maksu, var tikt tikai tur. Tādas kartes izņēmuši teju 12 tūkstoši jelgavnieku, lielākoties skolēni un pensionāri.
 
Tomēr pāris mēnešus pēc iedzīvotāja kartes ieviešanas Jelgava izdomājusi vēl vienu.

"Līdzšinējā karte darbojas tikai Jelgavas pilsētā. Protams, lokāls produkts ir mazliet neērts iedzīvotājiem, tāpēc jau pašā sākumā tika runāts ar bankām, ka vajadzētu izstrādāt tādu karti, lai var norēķināties arī veikalos un citur," par plāniem stāsta pašvaldības izpilddirektore Irēna Škutāne. 

Jauno karšu ieviešanu koordinē Jelgavas Autobusu parks. Tam jāaptaujā bankas, lai izvēlētos vienu pakalpojuma sniedzēju. Jelgavas uzņēmuma un Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs Pēteris Salkazanovs neslēpj - bezkontakta norēķini sākotnēji bija nepieciešami, lai palielinātu ieņēmumus, jo tagad naudas plūsmu vieglāk kontrolēt. Mazāk tiek šoferu kabatās, turklāt līdz šim daudz nācies tērēt par skaidras naudas apriti. Tādu sistēmu gribot arī Liepāja, Rēzekne, Salaspils, Jūrmala un Olaine. 

Spriežot pēc jaunās kartes parauga un tur redzamās kontaktinformācijas, tādu karti apņēmusies radīt "Norvik" banka. Salkazanovs gan konkrētas bankas apgādi ar jauniem klientiem noliedz. 

Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs arī atklāj, ka ar šo karti norēķinu jaunumi autobusos nebeigsies. Jau pašlaik Jelgavā testē iespējas, lai maksāt varētu ar visparastāko, turklāt jebkuras bankas, karti.

Testus Jelgavā pašlaik veic SEB banka, kas sertificējusi savu termināli tādiem karšu nolasīšanas darījumiem. Par katru jelgavnieka braucienu, par ko jau pašlaik samaksā ar karti, banka saņem piecus procentus no biļetes cenas. Salkazanovs gan piebilst - tas ir būtiski lētāk par 16%, ko pašlaik "Rīgas satiksme" maksā komisijās par e-talona apkalpošanu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti