4. studija

Cik tas ir ētiski un cik - likumiski, ja mediķis ieteic liekšķīgi lietot netradicionālus līdzekļus?

4. studija

Ceturtā studija

Kas rada haosu un sastrēgumus - ielu remontdarbi vai nedisciplinēti braucēji?

Vaidavas ielā Rīgā sastrēgumu laikā valda haoss; eksperts vaino autovadītāju nedisciplinētību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Vaidavas ielā ir veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas Rīgas Austrumu maģistrāles izbūves dēļ, taču rezultātā ir vēl lielāki sastrēgumi, kā arī pamatīgs juceklis.

Vaidavas ielā agrākā kreisā malējā josla ir atdota sabiedriskajam transportam, kas brauc pretī. Labā malējā josla arī ir paredzēta sabiedriskajam transportam, bet automašīnām no divām joslām palikusi viena. Aiz pasta ēkas sabiedriskā transporta josla Ieriķu ielas virzienā beidzas, un visiem autovadītājiem atkal ir divas joslas: no labās malējās var braukt taisni un nogriezties pa labi, bet no kreisās joslas var griezties pa labi centra virzienā, taču kreisajā ielas pusē joprojām ir sabiedriskā transporta josla.

Rīgas domes Satiksmes departamentā norādīja, ka mērķis bija būvdarbu laikā nodrošināt, lai sabiedriskais transports var kursēt bez kavējumiem.

Kad nav sastrēgumu, jaunā satiksmes organizācija strādā, bet sastrēguma stundā vērojams haoss. Tie autovadītāji, kuri ievēro noteikumus un pēc sabiedriskā transporta joslas zīmes darbības beigām vēlas pārkārtoties labajā joslā, lai brauktu taisni vai pa labi, nevar to izdarīt, jo priekšā jau ir sastājušās automašīnas. Savukārt tie, kur vēlas nogriezties pa kreisi, tiek bloķēti. Daudzi izvēlas apbraukt automašīnas pa pretējo joslu, kas paredzēta sabiedriskajam transportam.

Satiksmes drošības eksperts norādīja, ka konkrētajā situācijā runa ir par autovadītāju disciplinētību: "Jebkurš, kurš, agresīvi braucot, mēģina šo sastrēgumu apbraukt, jebkurš, kurš ieņem ne to joslu, ko vajag, viņš rada haosu satiksmē. Jebkurš, kurš mēģina apbraukt satiksmi pa pretējo joslu un līst pēc tam atpakaļ, faktiski, ja mēs mērītu tā, ka visi stāvētu normāli, tās ir plus 10–15 mašīnas sastrēgumā."

Irbītis norādīja, ka satiksme būtu raitāka, ja katrs atrastos savā joslā un to mainītu tikai pēdējā brīdī. "Pirmkārt, nebloķētos tie, kas brauc taisni, un brīvi tie, kas grib nogriezties pa labi, varētu to izdarīt, un satiksme būtu daudz raitāka. Tā jau noorganizēts ir pareizi," izteicās eksperts.

Tomēr daudzi šoferi priekšā stāvošos auto cenšas apbraukt, šķērsojot dubulto nepārtraukto līniju, kas paredzēta pretī braucošajam sabiedriskajam transportam. Tā ir agresīva braukšana, par ko pienākas seši soda punkti, kā arī naudas sods no 70 līdz 280 eiro. Savukārt braukšana pa sabiedriskā transporta joslu paredz vienu soda punktu un 40 eiro.

Jaunā satiksmes organizācija Vaidavas ielā būs aptuveni divus gadus. Satiksmes departamentā uzsver – citu risinājumu šajā vietā īsti nav iespējams ieviest.

Satiksmes eksperts Irbītis uzskata, ka šajā vietā vajadzētu darbināt policijas dronus un sodīt pārkāpējus. Tas varētu palīdzēt disciplinēt autovadītājus. Lai tas notiktu, Satiksmes departamentam ir jāvēršas pie policijas ar lūgumu šo vietu pastiprināti kontrolēt.

Tā kā Vaidavas ielā satiksmes izmaiņas būs spēkā ilgu laiku, autovadītājiem vai nu jāatkārto un jāievēro satiksmes noteikumi, vai arī jāpārplāno braukšanas maršruts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti