4. studija

Neskaidrības ar dokumentiem, kas jāuzrāda līdz ar Covid-19 sertifikātu

4. studija

Students, piestrādājot par skolotāju, ar kursabiedriem izsmej skolēnus

Vai internetveikals par atpakal atgrieztu preci drīkst ieskaitīt nepilnu summu?

Vai internetveikals par atgrieztu preci drīkst neatdot visu naudu?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Iepirkšanās internetā kļūst arvien pierastāka ne tikai Covid-19 pandēmijas dēļ, bet arī tādēļ, ka tas ir daudz ērtāk un vieglāk. Taču attālināti nopirktā prece ne vienmēr atbilst cerētajam, tāpēc tādos gadījumos pircējs var izmantot atteikšanās tiesības. Vai pārdevējam ir tiesības ieturēt daļu par preci samaksātās naudas, ja klients nolēmis pirkumu atgriezt atpakaļ, skaidroja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Pēc padoma vērsās kāda skatītāja, kura saskārusies ar sarežģījumiem, cenšoties atgriezt atpakaļ iecerētajam neatbilstošu tvaika putekļsūcēju.

"Man atved, es attaisu, nolieku.. Tāds liels un tāds.. tā kā, man likās, ka viņš ir tik neērts," viņa pastāstīja par preces atgriešanas iemesliem.

Skatītāja turpināja: "Sapakoju, aizsūtu atpakaļ. Pēc divām nedēļām man atnāk naudiņa, skatos, "novilkti" 35 eiro!"

Sazvanot veikala pārstāvjus, pircēja saņēma skaidrojumu, ka ieturēta maksa par preces lietošanu. Viņa saņēma atbildi: "Lupatiņa ir pilna ar putekļiem, bāciņā ir liets ūdens... vārdu sakot – jJūs esat lietojusi! Un ritentiņi saskrāpēti. – Paga, es saku, vienīgais, ko es ar ritenīšiem... protams, es viņu izņēmu no kastes un noliku uz zemes! – Nu, redziet!"

Uzņēmumā SIA "Studio Moderna" notikušo skaidroja šādi: "Distances līgums nosaka, ka patērētājam ir tiesības atteikties no pasūtījuma 14 dienu laikā, kā arī tiesības pārbaudīt preces īpašības tiktāl, ciktāl to būtu iespējams izdarīt parastā veikalā. Patērētājs, izmantojot šajos noteikumos minētās atteikuma tiesības, ir atbildīgs par preces vērtības jebkāda veida samazināšanos, ja prece ir izmantota tādā veidā, kas nav savienojams ar labas ticības principu, tai skaitā izmantota citā nolūkā, nevis preces īpašības vai darbības noskaidrošanai."

Tomēr sižeta tapšanas laikā konflikts starp pircēju un pārdevēju pēkšņi atrisinājies un naudas atmaksa veikta pilnā apmērā.

Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ik pa laikam saņemot sūdzības par SIA "Studio Moderna", taču lielākoties klientiem tiekot sniegtas tieši konsultācijas.

PTAC pārstāve Sanita Gertmane informēja: "Par SIA "Studio Moderna" mēs šogad esam saņēmuši piecas sūdzības, bet esam snieguši gandrīz 50 konsultācijas. Iepriekšējā gadā un 2019. gadā ir bijis nedaudz vairāk sūdzību."

Gertmane arī skaidroja, ka, ņemot vērā patērētāju tiesību principus, komersants bez pamatojuma tomēr nedrīkst tā rīkoties – ka cilvēks izmanto atteikuma tiesības, nosūta preci atpakaļ un tiek pārskaitīta kaut kāda naudas summa, kas nav tāda pati, cik cilvēks samaksājis.

PTAC arī skaidroja – ja komersantam ir aizdomas, ka cilvēks ir lietojis preci vairāk, kā rezultātā ir samazinājusies preces vērtība, tad tas var aicināt patērētāju starpību segt. Tomēr tas ir jāpamato ar foto un video – kādā stāvoklī prece no patērētāja saņemta.

"Gribētu vērst patērētāju uzmanību, ja tiek izmantotas šīs 14 dienu atteikuma tiesības, tad tiešām ir tiesības saņemt pilnu naudas summu atpakaļ, bet tiešām preces nevajadzētu lietot vairāk, kā mēs to varētu darīt parastā veikalā. Ja tas ir apģērbs – uzmērīt, ja tas ir kaut kāds cits priekšmets – apskatīt," skaidroja patērētāju tiesību aizstāvji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti