Vāc parakstus par mikroautobusu satiksmes atjaunošanu Rīgā; pašvaldībā šādu iespēju neizslēdz

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Rīgā daļa iedzīvotāju ir neapmierināti ar sabiedriskā transporta maršrutiem, jo jau vairāk nekā trīs mēnešus nekursē ekspresbusi. Lai atjaunotu to satiksmi, portālā "manabalss.lv" vāc parakstus. Tikmēr pašvaldībā neizslēdz iespēju, ka šāda veida sabiedriskais transports nākotnē varētu arī atgriezties.

Vāc parakstus par mikroautobusu satiksmes atjaunošanu Rīgā; pašvaldība šādu iespēju neizslēdz
00:00 / 03:56
Lejuplādēt

Pietura "Imantas 7. līnija" ir viena no vairākām galvaspilsētā, kur agrāk piestāja ne tikai "Rīgas satiksmes" autobusi, bet arī paaugstināta servisa autobusu maršruti jeb ekspresbusi, ko gadiem ilgi pašvaldībā nodrošināja nolīgtais apakšuzņēmums "Rīgas mikroautobusu satiksme". Septembrī to atzina par maksātnespējīgu, un kopš tā laika ekspresbusi galvaspilsētā vairs nekursē. 

Kā to vērtē rīdzinieki? Latvijas Radio aptaujāja cilvēkus vairākās apkaimēs:

Sieviete Imantā: "Es taču esmu pensionāre, bet vispār cilvēki prasa, jo bija ļoti ērti. Uz slimnīcu "Gaiļezers" bija ļoti labi."

Sieviete Zolitūdē: "Autobusi šķiet, ka kursē, bet ekspresbusi brauc ātrāk. Ātrāk nokļūsti darbā. Es agrāk braukāju. Bija ērtāk."

Vīrietis Zolitūdē: "Tad, kad bija, izmantoju ļoti maz. Es pamatā eju ar kājām un dažreiz ar autobusu. Man nav [tagad grūtību nokļūt līdz vēlamajam galamērķim], nē."

Sieviete Spilvē: "Man pietiek tas, kas ir. Jā, autobusi. Es neredzu iemeslu [lai atjaunotu]."

Sieviete Zolitūdē: "Es domāju, ka ekspresbusu satiksmi vajag atjaunot. Cilvēki tomēr brauc."

Sieviete Iļģuciemā: "Man nav vajadzības. Pietiek ar to, kas ir. –Jā, es varu nokļūt. [Cena] mani apmierina. Nav problēmu."

Lai Rīgā atjaunotu mikroautobusu satiksmi, iniciatīvu platformā "manabalss.lv" aktīvi vāc parakstus. No vajadzīgajām 2000 balsīm jau ir savākti vairāk nekā 1700. Pēcāk to plānots iesniegt pašvaldībai. 

Iniciatīvas autors Vadims Kočergins uzsvēris, ka mikroautobusi gadu garumā bija labākais un ērtākais sabiedriskā transporta veids. Pēc to likvidēšanas grūtības pārvietoties pa pilsētu izjūt iedzīvotāji no daudzām apkaimēm, piemēram, Bolderājas, Zolitūdes, Pļavniekiem un Juglas.

Kočergins norādīja: "Visiem, kuri līdz šim lietoja minibusus, [tagad] ir jāizmanto autobusi vai taksometri, vai savu personīgo [transportlīdzekli jāpārvietojas], jo alternatīvas nav. Ja tu atņem kaut kādu paaugstinātu servisu, lūdzu, dod to pašu, līdzīgu vai kaut ko labāku."

Kočergins ir vērsies arī Rīgas domes Satiksmes departamentā, kur rakstiski atbildēja, ka kopš Covid-19 pandēmijas ekspresbusu maršrutos bija vērojams būtisks pasažieru skaita kritums. Turklāt pēc to slēgšanas maršrutos, kur pasažierus pārvadāja tikai ekspresbusi, atklāti divi jauni autobusu maršruti. Tagad cilvēkiem iespējams izmantot citus sabiedriskā transporta veidus, kas vairumā gadījumu vēlamo vietu ļauj sasniegt bez pārsēšanās. Tāpēc atjaunot ekspresbusu satiksmi pagaidām neesot lietderīgi un racionāli. 

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība") norādīja, ka neviens rīdzinieks par grūtībām nokļūt vēlamajā vietā pēc ekspresbusu likvidācijas nav sūdzējies.

Pulks sacīja: "Grūti jau saprast, ko Kočergina kungs saprot ar ekspresbusu vai mikroautobusu satiksmes atjaunošanu. Katrā gadījumā tādā veidā, kā tā bija – "Rīgas mikroautobusu satiksme" ar līgumu ar "Rīgas satiksmi", tādā veidā noteikti nē [nebūs atjaunota], jo tas Rīgas nodokļu maksātājiem bija ļoti dārgi. Par katru pārvadāto pasažieri Rīgas nodokļu maksātājs samaksāja."

Vienlaikus Pulks pieļauj iespēju, ka mikroautobusi kā transporta veids Rīgā kādreiz varētu atgriezties, bet pagaidām tas nav pašvaldības darba kārtībā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti