Pirmie aptaujāti autovadītāji, kas Rīgā ierodas no Jelgavas un Mārupes puses, bet anketas plānots dalīt līdz pat nedēļas beigām, aptverot visu galvaspilsētas perimetru.
Aptaujas mērķis – noskaidrot, vai autovadītāji, kas no rītiem un vakaros veido intensīvāko satiksmes plūsmu, pilsētas centrā iebrauc no Rīgas nomales vai kādas citas pilsētas. Vēl uzdots jautājums par to, cik cilvēku parasti atrodas automašīnā un kādus tiltus ceļā nākas šķērsot.
“Mums ir arī jāsaprot, vai šīs mašīnas gala maršruts ir Rīga, vai tomēr tas ir tranzīts, un nākotnē mums ir svarīgi saprast, kā mēs ar šiem datiem rīkosimies,” skaidroja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora pienākumu izpildītājs Armands Krūze.
“Es šaubos, ka kādi dati varētu kaut kādu iebraukšanas maksu iespaidot, jo tāda šobrīd nav noteikta. Par to, ka šie dati varētu iespaidot iebraukšanas kārtību vēsturiskajā centrā, - noteikti jā,” sacīja Krūze.
Jauno kārtību plānots izstrādāt tuvāko pāris gadu laikā, bet jau nākamgad no Rīgas vēsturiskā centra varētu pazust smagais transports.
Galvaspilsētas satiksmes pārplānošanā piesaistīts zināmais dāņu arhitekts un pilsētplānotājs Jans Gēls. Nepieciešamība mainīt līdzšinējo kārtību īpaši saasinājusies, arvien tuvojoties projekta “Rail Baltica” īstenošanai, kas varētu pilnībā paralizēt satiksmi ap centrālo dzelzceļa staciju.