Viņš sacīja, ka bez eksaktajām zināšanām, piemēram, matemātikā, fizikā vai ķīmijā Latvijas iedzīvotāji nevar būt nedz darba devēji sfērā, kur nepieciešamas eksaktās zināšanās, nedz darba ņēmēji. "Arvien vairāk pazūd vienkāršās darba vietas, kuras atņem roboti un "software" [datortehnoloģijas]"," teica Bergs.
Tomēr tieši eksaktās zināšanas ir nepieciešamas jomās, kuras šobrīd attīstītas visstraujāk un ātrāk."Situācija patiešām ir ārkārtīgi kritiska," teica uzņēmējs.
Bergs atzina, ka fizikas un ķīmijas mācīšanā skolā ir nepieciešama jauna tipa pieeja, kas izpaustos arī jaunā algu modelī. Kā atzina Bergs, šķiet, arodbiedrībai ir izdevīgs modelis, kad skolotāji sūkstās par skolotājiem, kam ir mazas algas, vienlaikus kaunīgi noklusējot par tiem gadījumiem, kad algas ir ļoti labas. Bergs norādīja, ka ir pilnīgi nepieņemami, ja skolotājiem par vienu un to pašu darbu maksā ļoti dažādas algas.
Taču attiecībā uz ķīmijas un fizikas mācīšanu skolās Bergs uzsvēra, ka ir "simtiem skolu, kur to vispār nemāca". Viņš atgādināja, ka daudzi skolotāji strādā vairākās skolās.