Tikai otrdien vien krāpniekam, uzdodoties par bankas darbinieku, no kādas Rīgas Purvciema mikrorajona iedzīvotājas, iespējams, izkrāpti visi iekrājumi. No viņas konta pazuduši 12 tūkstoši eiro. Tagad Valsts policijā sākts kriminālprocess.
“Viņai bija zvanījis kāds vīrietis, kurš runājis krievu valodā. Apgalvojis, ka ir “Luminor” bankas darbinieks un ka no konta kāds mēģina noņemt naudu. Lai šīs darbības pārtrauktu, bija prasīts pieslēgties “Smart-ID”,” pastāstīja Valsts policijas pārstāve Gita Gžibovska.
Pēdējā mēneša laikā policija saņem arvien vairāk iesniegumu par izkrāptu naudu. Pazudušās summas bieži ir simtos un pat tūkstošos eiro. Krāpnieku aktīvāku uzdarbošanos ievērojušas arī bankas. Šogad vērojams šādu gadījumu skaita pieaugums, pastāstīja bankas “Luminor” drošības eksperte Marika Landsmane.
Vienlaikus viņa norādīja – ja bankas klients zina detaļas, kam pievērst uzmanību, krāpniekiem tikt pie virtuālā maciņa neizdosies.
“Bankas darbinieks nezvanīs no ārzemju numuriem. Bet, ja tas ir Latvijas numurs, pievērst uzmanību tam, kādu informāciju pieprasa. Bankas darbinieki nepieprasa internetbankas pieejas un/vai apstiprināt kodu, teiksim, “Smart-ID” aplikācijā,” pastāstīja Landsmane.
Ja ir aizdomas, ka esat kļuvis par krāpnieka upuri, svarīgi ir nekavējoties zvanīt savai bankai. Jo ilgāk nogaidīts, jo grūtāk naudu būs atgūt.