Kā darbojas mainīgās elektroniskās ceļazīmes:
- Ceļazīmēs, kas ir aprīkotas ar dažādiem sensoriem un apvienotas vadības sistēmā, tiks attēlota informācija par braukšanas apstākļiem atbilstošu maksimālo braukšanas ātrumu, satiksmes brīdinājumi, piemēram, par slidenu ceļu, stipru vēju vai miglu u.c.
- Informācija ceļazīmēs mainīsies atkarībā no faktiskajiem braukšanas apstākļiem uz ceļa, kurus noteiks līdzās autoceļam uzstādītās ceļa meteoroloģiskās stacijas un satiksmes plūsmas uzskaites iekārtas, kā arī ņemot vērā satiksmes vadības sistēmas iestatījumus – darbības scenārijus.
- Elektroniskajās ceļazīmēs iespējams attēlot arī citu autobraucējiem saistošu informāciju, piemēram, braukšanas laiku līdz noteiktai vietai, brīdinājumus par remontdarbiem vai sastrēgumiem ceļa posmā, autoceļa temperatūras mērījums vai citas īsas satiksmes ziņas.
- Elektroniskajām ceļazīmēm ir tāds pats spēks kā parastajām, un tajās norādīto maksimālo braukšanas ātrumu nedrīkst pārkāpt. Par pārkāpumiem tiek piemērots sods atbilstoši likumā noteiktajam.
- Ja maināmās informācijas ceļazīmes nedarbojas – ir jāievēro ceļa satiksmes noteikumi un atļautais ātrums ir tāds pats, kā visur ārpus apdzīvotām vietām – 90 km/h.
LVC skaidroja, ka gan Latvijā, gan Igaunijā maināmās informācijas ceļazīmes ir izstrādātas atbilstoši Eiropas standartam EN 12966, to darbības princips abās valstīs ir līdzīgs.
Kopumā projektā uz Vidzemes šosejas (A2, Eiropas ceļu sistēmā autoceļš E77) Latvijā uzstādītas četras jaunas ceļa stāvokļa monitoringa kameras, 22 objektos jaunas elektroniskās ceļazīmes, vienā vietā pārcelta un modernizēta, bet divās vietās uzstādītas jaunas ceļa meteoroloģiskās stacijas. Visas uzstādītās ceļazīmes ir pieslēgtas Satiksmes informācijas centra satiksmes vadības sistēmai.
Projektu LVC īsteno kopā ar Igaunijas transporta administrāciju, un Igaunijā projektā aprīkots posms no Tallinas uz Tartu. Gan Latvijā, gan Igaunijā ar elektroniskajām ceļazīmēm aprīkotie posmi ir ar lielu satiksmes intensitāti. Tie savieno Eiropas austrumu reģionus ar ostām Tallinas un Rīgas tuvumā.
"Interreg V-A" Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gada plānošanas perioda projekta "CB 891 Viedais Tallinas–Tartu–Luhammā–Rīga koridors E263/E77" īstenošanas laiks ir no 2020. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 30. novembrim. Tā kopējās attiecināmās izmaksas ir 2,6 miljoni eiro, tostarp Latvijas partnera daļa ir 1,26 miljoni eiro, no kuras 8% tiks līdzfinansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem.