Uz «Riga.lv» likvidācijas rēķina mediju pirkšanai dome prasa vēl 800 tūkstošus

Līdz ar iepriekšējo Rīgas domes vadītāju pārcelšanos uz Briseli ir būtiski ietaupījušies Rīgas tēriņi reklāmām, noskaidroja Latvijas Radio. Tikmēr domes opozīcijas deputāts Vilnis Ķirsis (“Vienotība”) bažījas, ka līdz ar “Rīga.lv” likvidāciju nemaz netiks pārtraukti valdošo partiju “Gods kalpot Rīgai” un “Saskaņa” centieni ar mediju pirkšanu gādāt popularitāti sev.

Uz «Riga.lv» likvidācijas rēķina mediju pirkšanai prasa vēl 800 tūkstošus eiroEdgars Kupčs

    Rīgas domes lēmums par nodibinājuma "Rīga.lv" likvidāciju sekoja pēc tam, kad par vairāku miljonu eiro ikgadējiem tēriņiem gadiem ilgi bažas pauda žurnālisti un Rīgas domes opozīcija, bet ar izšķērdības un politiski pietuvinātu personu algošanas pierādījumiem klajā nāca Valsts kontrole. Gada beigās nodibinājuma darbu plānots pārtraukt, bet daļu funkciju pārņems Uģa Vidauska vadītā Sabiedrisko attiecību nodaļa.

    "Ir plānots pārņemt šo portālu, kas ir ļoti labi novērtēts, labi apmeklēts, varbūt pārņemt kaut kādas līgumu funkcijas ar medijiem, kur tiek izvietota pašvaldībai svarīga nepieciešama informācija un tamlīdzīgi," stāstīja Vidauskis.

    Vidauskis neslēpj, ka līdz ar portāla "riga.lv" pārņemšanu Sabiedrisko attiecību nodaļā būtu jāpieņem papildu četri darbinieki, kuru algām gadā vajadzētu ap 100 tūkstošiem eiro. Vakances aizpildītu ar nodibinājuma 13 atlaižamajiem darbiniekiem. Taču Sabiedrisko attiecību nodaļa grib pārņemt ne tikai portālu, bet arī ar vairākiem medijiem noslēgtos reklāmas līgumus, no kuriem vairums būšot spēkā vēl divus gadus, bet, piemēram, ar "Pirmo Baltijas kanālu"150 tūkstošu līgumu grib slēgt no jauna. Kopumā informācijas izvietošanai tiek prasīti 820 tūkstoši eiro.

    "Tas ir Sabiedrisko attiecību nodaļas reglamentā rakstīts, tas ir pamatuzdevums. Pilnīgi saprotams, ka mūsu uzdevums ir maksimāli informēt par pašvaldības darbu," atbildot uz jautājumu par to, kāpēc vajadzīgs pārņemt līgumus ar medijiem, teica Vidauskis.

    Opozīcijā esošās "Vienotības" frakcijas līderis Vilnis Ķirsis uzskata, ka sabiedrības informēšanas vietā par gandrīz miljonu eiro tiek vairota koalīcijas partiju popularitāte, prettiesiski tērējot pašvaldības resursus.

    ""Rīga.lv" bija viena no tādām "Gods kalpot Rīgai" un "Saskaņa" barotnēm. Diemžēl šobrīd daudz kas liecina par to, ka tiek mēģināts šīs lietas pārņemt, savu likvidāciju neveikt pēc būtības. Un šos apjomīgos līgumus, kas bija paredzēti, lai pirktu mediju lojalitāti un uzturētu savu pozitīvo tēlu sabiedrībā, ka vienkārši tās izmaksas pārlikt uz domes Sabiedrisko attiecību nodaļu un īstenībā pēc būtības turpināt jau iesākto," stāstīja Ķirsis. 

    Domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vidauska teikto, ka ir būtiski par pašvaldības darbu informēt sabiedrību, varētu iedragāt fakts, ka pati viņa nodaļa ir iztērējusi tikai pusi no mediju pirkšanai šogad paredzētajiem vēl 750 tūkstošiem eiro. Tādus skaitļus Latvijas Radio ievēroja uz Vidauska darba galda intervijas laikā.

    "Nav jau viss obligāti jāiztērē. Tās ir iezīmētas summas. Mums vēl ir 18. novembris, ir gada beigas. Ļoti iespējams, ka šis būs gads, kad paliks ievērojamas summas," Vidauskis noliedz, ka puse no 750 tūkstošiem eiro nav iztērējusies, jo uz Briseli pārcēlušies iepriekšējie domes līderi, kurus iepriekš bieži varēja manīt televīzijā, presē un radio. Sabiedrisko attiecību nodaļas reglamentā esot amati, nevis slavināmas politiskās partijas.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti