Uz sabrukušajiem Liepājas apkārtnes ceļiem notiek intensīva bedrīšu lāpīšana. Liepājas apkārtnē, kur sabrukuši aptuveni 70% no valsts nozīmes ceļiem, pagājušā gadā ir uzstādīts bedrīšu lāpīšanas rekords. Arī šajā gadā praktiski nekam citam naudas nepietiks. Salīdzinot ar 2011. gadu, finansējums ceļu uzturēšanai un atjaunošanai Latvijā samazināts par 7,3 miljoniem latu. Finansējuma samazinājuma dēļ 2012.gadā valsts autoceļu tīklā praktiski veiks tikai ikdienas uzturēšanas darbus.
Akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" Aizputes iecirkņa darbinieks Vilnis Horns kopā ar diviem kolēģiem remontē bedres uz bēdīgi slavenā Ventspils-Leči-Grobiņa ceļa, kur pagājušā gadā notika vairāki nelaimes gadījumi. Pērn aizpildītās bedres it kā nemaz nebūtu lāpītas, vietām tās ir ļoti bīstamas. Bedres lāpa arī uz ceļiem Rucavas un Priekules virzienā. Kāda autovadītāja vārdiem sakot - bedres līdz ceļiem.
Pielietotā metode ziemas periodā ir dārga, bet bedres vietām ir ļoti lielas, un citu iespēju, kā pasargāt braucējus, nav, uzskata VAS "Latvijas Valsts ceļi" Liepājas nodaļas vadītāja Baiba Kampmane.
Pēc skaļās brēkas, bijušā satiksmes ministra Ulda Auguļa vizītes un protesta akcijām nelielu ceļa posmu salaboja, šobrīd tas ir visdrošāk izbraucams. Šogad nopietnāki ceļu seguma atjaunošanas darbi, visticamāk, nebūs iespējami. Vēl augustā uzdotais jautājums, vai šajā ceļa posmā bedrīšu ēra ir beigusies, atbilde ir skaidra - tā nav beigusies, tā sākusies no jauna. Autovadītājs Aigars Auznieks, kurš rīkoja protesta akcijas, šobrīd lokāla mēroga protestiem jēgu neredz.
Kurzemes virzienā šogad plānots uzsākt būvdarbus uz Rīgas-Ventspils šosejas aptuveni 35 kilometru garumā, uz Liepājas-Rīgas šosejas dažādos posmos rekonstruēs nedaudz vairāk par 18 kilometriem. Ar ERAF līdzfinansējumu sakārtos 29 kilometrus uz ceļa Tukums-Kuldīga, kā arī tupināsies pagājušā gadā iesāktie darbi. Par citiem ceļu posmiem, kur ieplānoti būvdarbi vai tie ierakstīti prioritāšu sarakstā, var runāt tikai iespējamības formā, piemēram, ja būs pieejams finansējums valsts budžetā vai papildus ES fondu finansējums, liecina "Latvijas Valsts ceļi" sniegtā informācija. Tikmēr piekrastē sācies atkusnis, tāpēc "Latvijas Valsts ceļi" šajās dienās sāk izvietot brīdinājuma zīmes uz grants ceļiem.
Aktuālajai informācijai autovadītāji var sekot līdz "Latvijas Valsts ceļu" mājas lapā.
Foto: I.Ozola/Latvijas radio