Dienas ziņas

Ratiņkērlinga komanda gatava doties uz Pekinu!

Dienas ziņas

ANO Drošības padome nosoda Krievijas rīcību

Uz Latvijas-Baltkrievijas robežas nepieredzēti gara rinda

Uz Latvijas–Baltkrievijas robežas – neierasti gara rinda; tā drīzumā sarukšot

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Nu jau vairākas dienas uz Latvijas–Baltkrievijas robežas no abām pusēm izveidojusies neierasti gara rinda. Muitā prognozē, ka situācija uzlabosies nākamo piecu dienu laikā, jo galvenā problēma nesen atrisināta – muitniekus bija pievīlusi elektroniskā muitas datu apstrādes sistēma.

Kravas auto šoferiem Latvijas pusē dīkstāvē nācies gaidīt vismaz diennakti, taču Baltkrievijas pusē tālbraucēji bezdarbībā pavadījuši pat vairāk nekā četras, piecas dienas.

Tālbraucējs Nikolajs norādīja: "Gaidu apmēram kopš pieciem rītā. Sākumā, kad atbraucu, rinda bija nepilnu trīs kilometrus gara līdz robežai, tagad jau mazāk nekā divus kilometrus gara."

Savukārt tālbraucējs Gvido sacīja: "Es braucu tagad uz Ukrainu un no Ukrainas atpakaļ braukšu šeit. Puisis, kas šodien "pārgāja uzkrauts", piecas dienas gaidīja tajā pusē. Trūkst jau muitnieku mūsu pusē. Kāpēc vajadzēja celt un būvēt, ja trūkst muitnieku?"

Bet Sergejs pauda:

"Baltkrievi ātri strādā, latvieši vēl ātrāk, bet kāpēc mēs te stāvam, neviens nav sapratis!"

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldes Latgales muitas kontroles punkta daļas vadītāja vietnieks Guntars Kokins norādīja: "Šis gads sākās ar gluži pretējo – mēs konstatējām garas rindas, tieši iebraucot Latvijā no Baltkrievijas Republikas. Vēsturiski tā ir lielākā rinda, ko esam piedzīvojuši. Iebraucot Latvijā caur Silenes muitas kontroles punktu, uz šo brīdi vairāk par 900 automašīnām."

Tam ir vairāki iemesli. Viens no tiem – arī tālbraucēju minētais darbaroku trūkums. Muitā skaidroja, ka darbinieki slimo.

Tomēr tas nav galvenais sastrēguma iemesls.

"Lielākais faktors, kas ietekmēja šo rindu veidošanos, ir muitas informatīvās sistēmas nestradāšana vairākas dienas. Sistēma nestrādāja, un muitas dienestam nācās atgriezties pie noformēšanas tā saucamajā atkāpšanas režīmā jeb papīra formātā – tā, kā tas tika darīts 2000. gadu sākumā," sacīja Kokins.

Svētdien elektroniskās sistēmas darbība atjaunota, un muitā prognozēja, ka situācija uzlabosies tuvāko piecu dienu laikā. Vienlaikus novērots, ka šobrīd aizvien vairāk kravas auto Baltkrievijas robežu izvēlas šķērsot tieši no Latvijas, nevis, piemēram, no Lietuvas vai Polijas.

"Rupji skaitot, aptuveni 40% pieaugums ir. Respektīvi, transportlīdzekļi, kuri nekad nebija šeit," lēsa Kokins.

Tas tāpēc, ka Baltkrievijas savos muitas punktos no Lietuvas un Polijas puses nomainījusi tehnoloģiju. Tā kā punktos blakus Latvijas robežai tas vēl nav izdarīts, kravas auto robežu izdevīgāk šķērsot šeit.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti