Dienas ziņas

Baltkrievijā protesti nerimst jau ceturto mēnesi

Dienas ziņas

Ar Covid-19 saslimuši arī Stradiņa slimnīcas mediķi

Gājēju drošība paliks pašu ziņā

Uz Jelgavas šosejas trūkst gājēju pāreju pie autobusu pieturām

Uz šosejas A8, kas savieno galvaspilsētu ar Jelgavu, autobusu pieturas ir ik pēc pāris kilometriem, taču drošas gājēju pārejas – tikai lielākajās apdzīvotajās vietās. Citviet, dodoties uz autobusu, nākas šķērsot visas četras šosejas braukšanas joslas. Gājēju drošība gan arī turpmāk palikšot tikai pašu ziņā, jo cilvēku šajās vietās esot pārāk maz, lai izveidotu dārgus, bet drošus divlīmeņu šķērsojumus.

Gājēju skaits ir ļoti neliels, līdz ar to nav iespējams ne atbilstoši standartam, ne atbilstoši finansējumam izbūvēt drošus divlīmeņu šķērsojumus. Tāpēc arī tiek veidotas vietas, kur ir  iespējams pāriet pāri šosejai. Gājējiem tas, protams, jādara, ļoti rūpīgi izvērtējot situāciju uz ceļa, pārliecinoties, ka netuvojas automašīnas.

Saskaņā ar “Latvijas Valsts ceļu” datiem pa Rīgas–Jelgavas šoseju posmā pie Pēterniekiem diennaktī aiztraucas aptuveni 11 000 automašīnu. Abās šosejas pusēs ir arī autobusu pieturas, bet nav nevienas ceļa zīmes, kas vismaz norādītu uz iespējamību, ka uz šosejas var parādīties gājēji.

“Tur aiztaisīja, un tagad uztaisīja tādu zig-zag gājējiem. Pāriet var,” saka kāda Pēternieku iedzīvotāja. Satiktā kundze zina stāstīt, ka tagad esot drošāk, vien automašīnas ''skrienot'' dikti ātri.

Jāpiebilst gan, ka pie nākamās autobusu pieturas ''Dzilnas'' nav arī šādas šosejas šķērsošanas iespējas, tāpēc vietējie izlīdzas, kā nu māk. Atļautais braukšanas ātrums šajā posmā ir 90 km/h, un par drošu šosejas šķērsošanu grūti runāt.

Pagājušajā nedēļā, šķērsojot šoseju iepretim pieturvietai ''Blukas'', dzīvību zaudēja kāda astoņdesmitgadīga kundze. Ceļu satiksmes negadījuma karte rāda, ka automašīnu sadursmes, kurās cietuši vai  bojā gājuši gājēji, šeit notiek regulāri vismaz reizi gadā.

Olaines novada pašvaldība uzskata, ka situāciju uzlabot varētu vien īsta gājēju pāreja, ko vajadzēja izbūvēt līdz ar ceļa rekonstrukciju. Tam gan iebilst “Latvijas Valsts ceļi”.

“Gājēju skaits ir ļoti neliels, un līdz ar to nav iespējams ne atbilstoši standartam, ne atbilstoši finansējumam izbūvēt drošus divlīmeņu šķērsojumus. Tāpēc arī tiek veidotas šādas vietas, kur ir iespējams pāriet pāri šosejai. Gājējiem tas, protams, jādara, ļoti rūpīgi izvērtējot situāciju uz ceļa. Pārliecinoties, ka netuvojas automašīnas,” norāda “Latvijas Valsts ceļu” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

Jau drīzumā šosejas šķērsošanai pārejas vieta tikšot izveidota arī pie pieturas ''Dzilnas'', bet tuvākā drošā pāreja tāpat kā līdz šim palikšot vairāku kilometru attālumā. Ceļu satiksmes drošības direkcija  statistiku pa novadiem vēl nav apkopojusi, bet  kopumā Latvijā šā gada desmit  mēnešos  dzīvību zaudējis 31 gājējs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt