Rīta Panorāma

Covid-19. Slimības gaita ārstējoties mājās

Rīta Panorāma

Zoom intervija ar Rīgas Stradiņa universitātes rektoru, profesoru Aigaru Pētersonu

Intervija ar "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētāju Jāni Langi

Uz grants autoceļiem iestājies šķīdonis; masas ierobežojumi – 636 ceļu posmos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Saistībā ar pavasara atkusni daudzviet uz grants autoceļiem ir iestājies šķīdonis, un masas ierobežojumi ir ieviesti 636 valsts autoceļu posmos ar grants segumu, informēja "Latvijas Valsts ceļi", iesakot skatīties kartē.

Patlaban Jēkabpils apkārtnē ir ieviesti masas ierobežojumi 58 ceļu posmos, Ludzas apkārtnē 44 ceļu posmos, Ventspils un Dagdas apkārtnē 38 ceļu posmos, Aizkraukles, Madonas, Ogres apkārtnē 37 ceļu posmos, Daugavpils un Kuldīgas apkārtnē 36 posmos un Liepājas apkārtnē 35 ceļu posmos, kā arī uz vairākiem ceļu posmiem pārējā Latvijas daļā.

Apgrūtinoši braukšanas apstākļi uz valsts galvenajiem autoceļiem ir sekojošos posmos:

  • Daugavpils šosejas (A6) posmā no Saulkalnes līdz Skrīveriem;
  • Liepājas šosejas (A9) posmā no Kalvenes līdz Grobiņai;
  • Tīnūžu šosejas (P80) posmā no Rīgas apvedceļa līdz Skrīveru pagriezienam.

Uz reģionālajiem autoceļiem apgrūtinoši braukšanas apstākļi ir Bauskas un Ogres apkaimē.

Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem.

Pavasarī, sākoties atkusnim, uz grants autoceļiem ir novērojams šķīdonis – pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt – uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti