Panorāma

Kara muzejā unikālas liecības izstādē "Cīņa par Ukrainu"

Panorāma

Panorāma

Ugunsgrēkā cietušo kravas kuģi ievilks Rīgas ostā

Ugunsgrēkā cietušo kravas kuģi «Escape» atļauts ievilkt Rīgas ostā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ugunsgrēkā cietušo kravas kuģi "Escape" atļauts ievilkt Rīgas ostā. Visu nakti kuģis ar velkoņu palīdzību atradās Rīgas ostas reidā. Kuģa kompānijas speciālisti no Polijas un Nīderlandes veica nepieciešamās pārbaudes. Apskates pabeigtas šorīt no rīta – tajās secināts, ka kuģis uzskatāms par drošu. Rīgas ostas kapteinis ir devis zaļo gaismu, lai kuģi ievilktu ostā.

Krasta apsardzes dienesta priekšnieks komandkapteinis Krists Kristlībs
00:00 / 00:24
Lejuplādēt

"Kuģis ir brīvs ierasties – tikt ievilkts Rīgas ostā. Ir veiktas nepieciešamās apskates, un arī Rīgas ostas kapteinis ir pieņēmis to zināšanai, un tieši tāpēc ir arī dota šī zaļā gaisma – kuģim tikt ievilktam Rīgas ostā, jo pretējā gadījumā, ja pastāvētu kaut minimālas aizdomas, ka šis kuģis varētu radīt riskus ostai, iekārtām vai citiem kuģiem, šāds lēmums netiktu pieņemts," teica Krasta apsardzes dienesta priekšnieks komandkapteinis Krists Kristlībs.

Šobrīd gan kuģa ievilkšana ostā vēl nav notikusi. Pēdējā informācija liecina, ka ap pulksten 19 uz kuģa uzņemts locis, tikmēr ap pulksten 22.30 vakarā “Escape” varētu būt pie piestātnes.

"Tā praktiskā puse būs tāda, ka terminālis vai piestātne, uz kuru tas ies, būs eksporta ostā. Eksporta ostā kuģis tiks pietauvots. Attiecīgi visa konteineru krava tiks nokrauta nost un tālāk jau kuģa īpašnieks risinās jautājumu, ko darīt ar kuģi," pastāstīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Pašlaik nav zināms, cik ilgu laiku cietušais kuģis pavadīs Rīgā. Jāveic bojājumu apzināšana un oficiālā izmeklēšana.

Sākotnējā informācija liecina, ka ugunsgrēks noticis kuģa mašīntelpā. “Var prezumēt, ka šis mašīntelpa ir izdegusi. Ja mēs tā skatāmies, tad kuģa mašīntelpa vai motortelpa ir viena no būtiskākajām kuģa sastāvdaļām. Bez šiem mehānismiem – bez enerģijas, bez elektropadeves – kuģis nespēj funkcionēt. Vai to var saremontēt ar resursiem, kas ir Rīgas kuģu remonta rūpnīcās, vai tas ir iespējams, vai kuģa īpašnieks tādu lēmumu pieņems, to es nevaru atbildēt,” pauda Zeltiņš.

Negadījumi, kuros kuģi cieš ugunsgrēkos, nav bieži. Pēdējais gadījums Rīgas jūras līcī bija 2017.gadā.

“Pēdējo reizi tas bija “Zircon”, kas bija Rīgas līcī. Notiek šādas lietas, bet neteikšu, ka bieži. Pa visu pasauli notiek, ja mēs ņemam, tas bieži. Bet tieši mūsu atbildības zonā, paldies Dievam, tie ir reti gadījumi,” sacīja Kristlībs.

Iepriekšējā dienā pirms ugunsgrēka kuģim bija tehniskas problēmas ar dzinēju, apkalpe saviem spēkiem problēmu novērsa, tomēr izcēlās ugunsgrēks mašīntelpā. Precīzas informācijas par ugunsgrēka cēloni nav, iespējams, to izraisīja problēmas ar dzinēju. Tāpat joprojām pieņem, ka autonomā ugunsdzēsības sistēma nostrādāja, jo liesmas tālāk nav izplatījušās. Speciālisti turpinās izmeklēt iemeslus.

Kā ziņots, Baltijas jūrā trešdienas, 22. februāra, naktī aizdegās kuģis ar bīstamu kravu. Uzreiz darbojās autonomā ugunsdzēsības sistēma, taču apkalpei šķita, ka liesmas nenodzēsīs, tāpēc pieņēma lēmumu evakuēties.

Kuģis bija ceļā no Klaipēdas uz Rīgu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti