TV kanālu «Rossija RTR» aizliedz kara propagandas dēļ

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome nolēmusi uz trim mēnešiem aizliegt retranslēt programmu „Rossija RTR" Latvijas teritorijā, jo vairākos šī kanāla ziņu un diskusiju raidījumos martā, galvenokārt par notikumiem Ukrainā un Krimā, padome konstatējusi elektronisko mediju likuma pārkāpumus - mudinājumus uz naida kurināšanu un aicinājumus uz karu.  

„Krimai banderoviešu revolūcija nav vajadzīga - Simferopole lūdz Krievijai aizsardzību," šādi žurnālists Dmitrijs Kiseļovs otrajā martā uzsāka raidījumu „Vesti ņedeļi," kurā arī slavēja Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu par lūgumu parlamentam ļaut viņam izmantot karaspēku Ukrainas teritorijā.

Šis ir viens no programmas „Rossija RTR" martā rādītajiem raidījumiem, kuros Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome konstatēja elektronisko mediju likuma pārkāpumus - mudinājumus uz naida kurināšanu un aicinājumus uz karu. Pārbaudīti ieraksti no 2. līdz 17.martam, galvenokārt ziņu raidījumi.  

NEPLP priekšsēdētājs Ainārs Dimants skaidro, ka šajā kanāla konstatēta nevis vienkārši  propaganda, bet tieši kara propagandu, bet tā saskaņā ar Latvijas likumiem un ES normām ir ierobežojama. Pirms lēmuma pieņemšanas, padome uzklausīja ekspertus, saņēma  Drošības policijas atzinumu, un apsverot visus argumentus, secināja, ka retranslēšanas ierobežojums uz trīs mēnešiem ir piemērotākais solis.

„Tas ir veids, kā mēs dodam signālu, ka naida un kara propaganda nav pieņemama,” norādīja padomes vadītājs.

Kanāls „Rossija RTR" ir reģistrēts Zviedrijā, taču faktiski tas ir Krievijas Valsts televīzijas un radio kompānijas paspārnē esošs starptautisks projekts, kas retranslē Krievijas valsts televīzijas kanālu radīto saturu, arī ziņas un diskusiju raidījumus.  

Dimants skaidroja, ka RTR ir oficiozākais un Kremļa kontrolei visvairāk pakļautais kanāls, tam ir tieša saikne ar prezidentu, to sauc par prezidenta kanālu, un Kiseļovs vada ne tikai raidījumus, bet visu  propagandas daļu, pret viņu arī ir noteiktas ES sankcijas.

Ja faktiski kara apstākļos valstij 100% pieder medijs, tas nav medijs, bet kara instruments, norādīja Dimants.

Padomes lēmums „Latvijas Vēstnesim" nosūtīts piektdien, tas tiks publicēts pirmdien vai otrdien, līdz ar to, vēlākais, nākamās nedēļas vidū tas stāsies spēkā un „Rossija RTR" retranslācija Latvijā trīs mēnešus būs aizliegta.

Lēmumu gan varēs pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, un to varēs darīt tieši ieinteresētās puses - pats televīzijas kanāls, tā pārstāvji Latvijā un retranslētāji. Vairums kabeļoperatoru padomei gan neoficiāli atzinuši, ka lēmumu pārsūdzēt negrasās.

Visticamāk, to nedarīs arī viens no lielākajiem televīzijas tirgus dalībniekiem „Lattelecom", apliecināja uzņēmuma Juridiskās daļas direktors Toms Meisītis.

„Lattelecom” vēl nav iepazinies ar pilnu lēmuma tekstu, bet „nodoma kaut ko pārsūdzēt un strīdēties mums nav, kopumā, ja tas ir pamatots lēmums,  mēs to pildīsim”, atzina Meisītis.

Reklāmas kanālā „Rossija RTR" Latvijā tirgo koncerns MTG, tāpēc arī tam būs tiesības padomes lēmumu pārsūdzēt. MTG gan pirms iepazīšanās ar to no jelkādiem komentāriem par iespējamo rīcību atturas.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt