4. studija

Pasaules dzejas dienā par kafiju var norēķināties ar dzejoli

4. studija

Vai iedzīvotājiem jārēķinās ar lieliem izdevumiem, uzstādot ūdens skaitītājus?

Iedzīvotāji neapmierināti ar izmaiņām 1. tramvaja maršrutā

Turpinās neapmierinātība ar Rīgas 1. tramvaja izmaiņām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Kopš 3.marta Rīgā ir izmainīts 1.tramvaja maršruts, bet jau šajā īsajā laikā šīs izmaiņas ir izraisījušas lielu kritiku, ziņo LTV raidījums "4. studija".

Jau iepriekš izskanējušas sūdzības par jauno maršrutu, un nu LTV raidījums "4. studija" izpētījis arī divas pārējās problēmas, kuras iedzīvotāji saskata jaunajā 1.tramvaja maršrutā – reisu biežums un pieturu izvietojums pie tuneļiem.

"Viena no būtiskājakām problēmām ir reisu samazinājums - veicot pārmaiņas 1.tramvaja līnijā, tika noņemts 4. un 6. tramvajs, un tika noņemta būtiska daļa no reisiem. Sanāk, ka 1.tramvajs paliek vēl noslogotāks," norāda arhitekts un pilsētvides aktīvists Oto Ozols. 

"Pilsētas ilgtermiņa stratēģijā ir ierakstīts, ka tramvajs ir mugurkauls sabiedriskajam transportam. Tas ir visātrākais, pieejamākais un spēj pārvadāt visvairāk pasažieru, nestāvot sastrēgumos. Bet Rīgā viss tiek darīts pretēji," uzskata Ozols. 

"Rīgas satiksme" gan saka, ka uzņēmumā par pilnajiem  tramvajiem esot saņemtas vien divas sūdzības.

"Protams, ka ieklausāmies, mēs esam saņēmuši divas sūdzības, kopš nav 4. un 6. tramvajs -  ka tramvaji kļuvuši pilnāki," norāda pašvaldības uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis. 

Zaķis atbildēja uz jautājumu, vai uzņēmumā pēta arī atsauksmes, kas nav oficiālas, bet tiek ievietotas sociālajos tīklos.

"Protams, darbojamies. Jā, jā.. Protams, mēs sekojam līdz, bet mēs arī sekojam līdzi tām plūsmām, kuras mēs redzam, mēs uzskaitām, un vēlreiz man jāatkārto tas, ka uz šo brīdi kapacitāte ir vēl pietiekama, lai esošais tramvaju skaits un daudzums varētu apkalpot pasažierus," norāda Zaķis un uzsver, ka ar esošo tramvaju skaitu pietiek, lai apkalpotu pasažierus. 

Raidījuma satiktie cilvēki kritizē arī pieturu izvietojumu, kas, viņuprāt, ir neērts daudziem cilvēkiem un it sevišķi cilvēkiem ratiņkrēslos. 

"Tas tunelis, kas ir no 13.janvāra ielas, ir briesmīgs. Es domāju, ka cilvēkam bez īpašām vajadzībām ir grūti nokļūt tur, nerunājot par cilvēkiem ar īpašām vajadzībām," uzskata Biruta. 

"Šeit nolaisties lejā? Te ir vienmēr bijis vispār kaut kā... pašnāvība tā ir, tas ir kaut kāds vājprāts," nosaka Irēna. 

Oto Ozols tuneļus kritizē ne tikai par nepieejamību, bet arī uzturēšanas izmaksām. 

"Izveidot vienlīmeņa gājēju pāreju ir daudzas reizes lētāk, nekā ik pa laikam atjaunot tos tuneļus; lai atjaunotu tuneļus, pagājušajā gadā RSD iztērēja ap vienu miljonu eiro. Savukārt izveidot vienlīmeņa gājeju pāreju, tas ir jautājums par pāris tūkstošiem," norāda Ozols. 

Rīgas domē gan norāda, ka tuneļi cilvēkiem ir pieejami.

"Tātad, lai māmiņas ar ratiņiem varētu nobraukt, ir tās sliedes, vismaz lai varētu nostumt ratiņus pa kāpnēm.   Kas attiecas uz cilvēkiem ar kustību traucējumiem, pamazām mēs cenšamies aprīkot visus tuneļus un tiltus ar pacēlājiem  vai liftiem, bet arī tas ir pakāpenisks process. Vietās, kur šobrīd nav iespējas šķērsot vienā līmenī, ir jāizvēlas tuvākās citas pieturvietas, kur ir iespēja šķērsot ielas zemes līmenī," norāda Beāta Dambīte, Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve.

Tas savukārt nozīmē, ka cilvēkiem esot jāpielāgo savas ikdienas gaitas. 

"Viss  ir atkarīgs no maršruta. Skaidrs, ka mēs nevaram paredzēt visus iespējamos maršrutus, pa kuriem katram cilvēkam vajadzēs iet. Tas pats ir saistīts ar tramvaja izmaiņām. Pirmajā brīdī ir ļoti daudz sūdzību, ir neapmierinātība, kamēr cilvēki pierod, pielāgo savas ikdienas gaitas, pārplāno nedaudz savu maršrutu un pēc tam patiesībā saprot, ka tās izmaiņas ir tīri veiksmīgas," uzskata Dambīte. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti