Turpina renovēt Terehovas robežšķērsošanas punktu uz robežas ar Krieviju

Jau pusgadu Terehovā - lielākajā valsts robežas šķērsošanas punktā uz Krievijas robežas - notiek būvniecības darbi. Uzsākta robežšķērsošanas vietas modernizācija, tāpat tiek uzlabota teritorijas un kontroles infrastruktūra. Arī kaimiņvalsts puse plāno atjaunot savu Buračku robežšķērsošanas punktu.  

ĪSUMĀ:
  • Jau pusgadu renovē Terehovas robežpunktu.
  • Veco muitas kontroles ēku demontēs un blakus cels jaunu.
  • Šobrīd paveikti aptuveni 17% pārbūves darbu, nekavējot punkta darbību.
  • Terehovā dažreiz ir rindas – neatbilstošās infrastruktūras dēļ Krievijas pusē.
  • Krievija arī plāno modernizēt savu robežpunktu.
  • Terehovas punkta uzlabošanas pirmo posmu plāno pabeigt līdz 2020. gada beigām.

 

Būvdarbus Terehovas robežšķērsošanas punktā veic Rīgas uzņēmums SIA “Monum”. Projekta vadītājs Andris Vējiņš atklāja, ka muitas kontroles ēku, kura savu laiku jau nokalpojusi, demontēs un blakus tai izbūvēs jaunu modernu celtni.

Turpina renovēt Terehovas robežšķērsošanas punktu uz robežas ar KrievijuIveta Čigāne

    “Sāksim metāla konstrukciju montāžu uz šīm kolonām un izbūvēsim pamatu sijas starp šīm kolonām. Grīda tiks betonēta, un līdz ziemai ir plānots šo ēku dabūt zem jumta, lai ziemas periodā varētu uzsākt apdares darbus,” iecerētos darbus min Vējiņš.

    Būvniecības darbi Terehovā uzsākti šā gada maijā un, kā atklāja “Valsts nekustamo īpašumu” projektu vadības daļas vadītājs Armands Rabovičs, šobrīd paveikti aptuveni 17% pārbūves darbu, nekavējot robežšķērsošanas vietas darbību.

    “Mēs veicam ieguldījumus tieši muitas kontroles un robežsardzes dienestu vajadzību infrastruktūras uzlabošanā. Mēs runājam par padziļinātās muitas kontroles ēkas pārbūvi, mēs veicam ieguldījumus visos saistītajos inženiertīklos. Mēs pārbūvējam esošos paviljonus, kopsummā tie ir seši, veicam ieguldījumus nojumes paplašināšanā un esošā ceļa seguma atjaunošanā,” uzskaita Rabovičs.

    Lai arī Terehovā notiek vērienīgi pārbūves darbi, gan kravas, gan vieglā transporta kustība netiek pārtraukta.

    Diennaktī tur robežu šķērso aptuveni 1500 automašīnu. Rindu iebraukšanai Krievijā šobrīd, var teikt, ka nav, taču gadās, ka, iebraukšanu kaimiņvalstī nākas gaidīt no dažām stundām līdz pat diennaktij. Tam par iemeslu nereti tiek minēta Terehovai pretī Krievijas pusē izbūvētā Buračku robežšķērsošanas punkta neatbilstošā infrastruktūra.

    Kā apgalvo Latvijas sadarbības partneru Pleskavas apgabala komitejas pārstāve Marija Bulatova, Krievijas galvenais uzdevums šajā pārrobežu sadarbības projektā ir informatīvās navigācijas uzlabošana robežšķērsošanas vietā "Burački".

    “Mūsu budžets nedaudz pārsniedz 50 tūkstošus eiro, un par šiem līdzekļiem mūsu galvenais uzdevums ir ierīkot informatīvās norādes. Taču jāņem vērā arī tas, ka pašlaik Krievijas Transporta ministrija līdz 2024. gadam plāno uzsākt iespaidīgu robežas šķērsošanas punkta “Burački” rekonstrukciju, kuras galvenais mērķis ir palielināt transporta caurlaides spēju, lai jau pēc trīs gadiem mēs diennaktī būtu spējīgi izlaist ap 2,5 tūkstošus transportlīdzekļu, tai skaitā līdz 700 kravas automašīnu,” stāsta Bulatova.

    Pavisam drīz vēl viena pārrobežu programmas projekta ietvaros notiks robežšķērsošanas punkta “Bruniševa” infrastruktūras uzlabošana Alūksnes novadā.

    Šis projekts saistīts ar pierobežas ceļu stāvokļa uzlabošanu. Paredzēta reģionālās nozīmes ceļa rekonstrukcija no Latvijas Republikas robežas līdz apdzīvotajai vietas "Lavri". Tiks rekonstruēts un noasfaltēts 4 kilometrus garš pierobežas ceļa posms. 

    Terehovas robežkontroles punkta modernizācija pirmo, nu jau uzsākto posmu ir plānots pabeigt līdz 2020. gada beigām. Tas izmaksās nepilnus 7 miljonus eiro, no kuriem 3,5 miljoni eiro ir Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programmas finansējums un 3 miljoni eiro no valsts budžeta naudas.

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti