Šosejas Rīga–Jelgava krustojums ar Medemciemu mediju uzmanības lokā nonāca 2015. gada janvārī, kad divdesmit četru stundu laikā tajā notika divi negadījumi, no kuriem vienā bojā gāja divi cilvēki.
“Latvijas Valsts ceļu” pārstāvji toreiz solīja meklēt risinājumu satiksmes drošības uzlabošanai, pieļāva “aiztaisīt šo krustojumu ciet, veidojot citur kaut kādas apgriešanās vietas”, un uzlikt divmetrīgu sētu.
Pēc trīs gadiem no visiem solījumiem izpildīts tikai viens - sakārtots un apgaismots gājēju tunelis, kas vairāk vai mazāk arī tiekot izmantots.
“Nu, es lietoju, jā, bet ir arī tā, ka lietus laikā reizēm ir grūti iziet cauri, jo tanī galā viņš noplūst,” atzina Gaismas ciemata iedzīvotājs Mārtiņš.
Zināmā mērā tas atspoguļojas arī statistikā. Gājēji negadījumos šajā krustojumā vairs neesot iesaistīti, tomēr automašīnu sadursmes joprojām notiek regulāri. Pēdējais satiksmes negadījums noticis pirms divām nedēļām.
Projekts, kurā bija paredzēts gan uzlabot autobusu pieturas, gan izbūvēt trotuārus uz tuneli, kā arī šajā krustojumā aizliegt kreisos pagriezienus, jau bijis izstrādāts. Pret to gan iebildusi pašvaldība, jo, braucot no Rīgas puses, apgriešanās paredzēta uz 4 kilometru attālumā esošā viadukta.
“Mēs jau sākotnēji tehniskajos noteikumos bijām izvirzījuši prasību, ka, veicot šī krustojuma rekonstrukciju un slēdzot kreiso pagriezienu vienā līmenī, būtu jāparedz apgriešanās vietas abos virzienos. Attiecīgi bija izstrādāts risinājums, kur šis nav atrisināts, un pašvaldība šādu projektu neskaņoja,” skaidroja Olaines novada domes priekšsēdētāja padomnieks Kristaps Kauliņš.
Tagad uzsākta jauna satiksmes drošības uzlabošanas projekta izstrāde. Šoreiz tā neskaršot pašvaldībai piederošas teritorijas, bet arī tajā neesot paredzētas apgriešanās vietas abos virzienos.
“Latvijas Valsts ceļu” (LVC) komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova skaidroja, ka “šāda apgriešanās vieta ir potenciālais ''melnais punkts'' un nerisina drošības problēmu”.
“Līdz ar to LVC pozīcija ir, ka virzienā uz Jelgavu jāizmanto jau esošais drošais apgriešanās variants, kas ir gana tuvu,” sacīja Kononova.
Satiksmes drošības uzlabošana plānota nākamgad. Pašvaldība gan sola atbalstīt tikai tādu projektu, kurā tikšot izbūvētas divas apgriešanās vietas, jo aplēses liecinot, ka pretējā gadījumā Medemciema iedzīvotājiem, kas ik dienu atgriežas no Rīgas, gadā papildus būšot jāmēro ap 2000 kilometru.