Trešo gadu pieaug ar dzērājšoferiem saistīto avāriju skaits

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Jau trešo gadu pieaug tādu ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti autovadītāji alkohola reibumā. Pērn teju divas reizes vairāk fiksēta arī agresīva braukšana.

Satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti vadītāji reibumā:

  • 2021. gads – 808
  • 2020. gads – 733
  • 2019. gads – 663

Avots: Valsts policija

Pēdējos gados avāriju skaits, kuros iesaistīti dzērājšoferi, pieaug. Pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos bija iesaistīti 808 vadītāji, kuri bija reibumā. Tas ir par 75 vairāk nekā aizpērn.

Ceļu satiksmes padomes sēdē, kur apsprieda drošības situāciju uz autoceļiem, piedalījās arī Uģis Penka, kura meitu janvāra sākumā uz gājēju pārejas notrieca dzērājšoferis. “Dzērājšoferi ir problēma. Bet lielākoties, es domāju, ka tā ir katra cilvēka mentalitāte pirmām kārtām. Šī 90. gadu mentalitāte,” sacīja Penka.

Valsts policijas priekšnieks Armands Ruks uzskata, ka joprojām daļa vadītāju neizprot, kādu postu var nodarīt, sēžoties pie auto stūres reibumā. Viņaprāt, kriminālatbildība varētu būt viens no veidiem, kā audzināt bezatbildīgus autovadītājus. 

“Tur ir stāsts nevis par to, kā vairāk cilvēkiem noteikt kriminālatbildību, bet lai atturētu. Lai saprastu, ka šie cilvēki izdara noziedzīgu nodarījumu. Ka sēšanās pie stūres smagā reibuma stāvoklī ir noziedzīgs nodarījums. Cilvēki vienkārši neuztver,” pauda Ruks.

Saeimas opozīcija rosinājusi noteikt kriminālatbildību par automašīnas vadīšanu vairāk nekā 1,5 promiļu reibumā. Arī Tieslietu ministrija gatavo grozījumus. Valsts policija uzsver, ka autovadītāju uzraudzībai arvien vairāk plānots izmantot modernās tehnoloģijas – bezpilota lidaparātus un 360 grādu kameras.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti