Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Virsmas apstrādes defekti – trešdaļā objektu

Trešajai daļai no pērn atjaunotajiem ceļu segumiem konstatēta nekvalitatīva apstrāde

Pagājušajā gadā veiktā seguma atjaunošana, izmantojot virsmas apstrādes tehnoloģiju, nekvalitatīva izrādījusies trešdaļā objektu. Lai gan ceļam būtu jākalpo vismaz trīs gadus, šķembas no bitumena emulsijas daudzviet atdalījušās jau pēc dažiem mēnešiem. Iemesli tam esot vairāki, bet galvenokārt remontdarbu rezultātu ietekmējuši laika apstākļi, jo piešķirtais finansējums bija jāapgūst līdz 2020. gada beigām. 

Pagājušajā gadā reģionālajiem autoceļiem tika izlietots gandrīz viss papildu finansējums – 75 miljoni eiro, tādējādi uzlabojot vairāk nekā 11% reģionālo autoceļu, tomēr autovadītāju prieks izrādījās pārāk īss.

Virsmas apstrādes darbi  2020. gadā veikti 82 valsts autoceļu objektos, bet, kā liecina VAS “Latvijas Valsts ceļu” (LVC) apkopotā informācija, jau patlaban trešdaļā no tiem konstatēti defekti. Arī uz ceļa P103, posmā no Elejas līdz Sesavai.

Sesavas pagasta pārvaldnieks Staņislavs Matuss norādīja: ''Mēs trīsdesmit gadus gaidījām šo remontu. Ļoti vajadzēja atremontēt, bet – kā atremontēja, pusgads nepagāja, un jau ceļa nav.”

Kā skaidro lielākie un Zemgalē populārākie ceļu būves uzņēmumi, iemesli nekvalitatīvam rezultātam esot vairāki, bet viens no galvenajiem esot objektu daudzums un laika apstākļi.

“Papildu naudiņu iedeva diezgan vēlu. Kamēr izsludināja konkursus, kamēr sāka būvēt, bija jau ārpus ieteicamā normatīva, kurā iesaka būvēt – 15. augusts līdz 1. septembris. Cerība jau vienmēr ir uz labiem laika apstākļiem,” skaidroja  SIA''Strabag'' ražošanas vadītājs Endijs Līdaks.

Kā skaidroja Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU), ar virsmas apstrādes tehnoloģiju atremontēto ceļu kalpošanas laiks paredzēts no trīs līdz sešiem gadiem, bet darbu veikšana neatbilstošos laika apstākļos to varot būtiski ietekmēt.

RTU Ceļu un tiltu katedras vadošais pētnieks Viktors Haritonovs atzīmēja: “Bitumena emulsija kalpo kā līme, lai to škembiņu pielīmētu pie esošā bojātā seguma, un, ja mēs iestrādājam rudenī, tad šī līme labi nedarbojas. Tā salīmēšanas stiprība būs vāja. Bitumena emulsijā ūdenim jāiztvaikojas, bet mums ir pārāk liels mitrums. Lietains laiks, un tā salīmēšana neveidojas.”

Pēc LVC datiem  atsevišķos objektos esot novērota  bitumena emulsijas neatbilstība vai nesaderība ar šķembu materiālu, tomēr būvdarbu nodošanas laikā patlaban novērotie  defekti neesot bijuši. Labot nekvalitatīvos segumus garantijas laikā būvniekiem nāksies par saviem līdzekļiem. Izmaksas atkarīgas  no apjoma un veicamajiem darbiem objektā. 

Kā atzīst ceļu būvniecības pilnsabiedrība ''Igate'', ņemot vērā lielo konkurenci ceļu būvē un augstās kvalitātes prasības, defektu labošana var nest zaudējumus būvuzņēmējam konkrētajā objektā.  

Arī šogad uz vairākiem reģionālajiem ceļiem tikšot veikta virsmas apstrāde, bet esot pamats domāt, ka darbus izdošoties veikt savlaicīgi. Turklāt ceļu specifikācijas tikšot papildinātas ar apstrādes prasībām pret nelabvēlīgu atmosfēras iedarbību, ja darbi tiks veikti pēc 15. augusta. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt