Tramvaju kustību pār Brasas tiltu atjaunos sestdien; ir šaubas par tā izturību arī pēc remonta

Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) secinājis, ka tramvaju kustību pār Brasas tiltu var atjaunot, ievērojot ierobežojumus, taču būvdarbus pilnā apjomā pagaidām neatsāks, jo jāizstrādā plāns nesošo konstrukciju stiprināšanai. Turklāt birojs atzinis, ka Brasas tilta ekspluatācija arī pēc pārbūves būs ierobežota un neatbilstoša mūsdienu apstākļu slodzēm. Līdz ar to ir rūpīgi jāizvērtē esošā būvprojekta īstenošanas lietderība, paziņojumā medijiem norāda birojs.

Rīgas dome birojam iesniedza eksperta atzinumu un projekta autora aprēķinus par Brasas satiksmes pārvada nestspēju, kuros konstatēts, ka tramvaja kustība, ievērojot ierobežojumus, šobrīd ir pieļaujama.

Oļegs Burovs: Par kustību pār Brasas tiltuEdgars Kupčs

    No sestdienas, 25. maija, pulksten 5 atjaunos tramvaju kustību pār Brasas tiltu Rīgā. “Rīgas satiksme” informēja, ka atsāks kursēt arī retro tramvajs, kas pasažierus pārvadā brīvdienās un svētku dienās.

    Tomēr būvdarbus pilnā apjomā vēl neatsāks.

    Būvdarbu atsākšana pilnā apjomā būs iespējama tikai pēc tam, kad būvprojekta autors būs izstrādājis risinājumus būvprojektā neparedzētu nesošo konstrukciju bojājumu novēršanai, informēja birojs.

    Jaunie būvprojekta risinājumi pirms iesniegšanas BVKB būs jāvērtē arī tiltu būvekspertīzē sertificētam speciālistam.

    Vienlaikus BVKB, izvērtējot pārvada pārbūves būvprojektu, tehniskās apsekošanas un iesniegtos ekspluatācijas slodžu aprēķinus, secināja, ka

    Brasas tilta ekspluatācija arī pēc pārbūves būs ierobežota un neatbilstoša slodzēm, kas paredzētas šodienas apstākļiem - transportlīdzekļu intensitātei un masai.

    Līdz ar to ir rūpīgi jāizvērtē esošā būvprojekta īstenošanas lietderība.

    Taču šobrīd tramvaja kustība pār Brasas pārvadu ir atjaunojama. Kā norādīts Rīgas domes iesniegtajā eksperta atzinumā, Brasas pārvadu būvniecības laikā var ekspluatēt ar vienu sabiedriskā transporta joslu un vienu vieglā (līdz 3,5 tonnām) transporta joslu, vienlaikus neparedzot gājēju pārvietošanos pār pārvadu.

    Tas nozīmē, ka ir pieļaujams atjaunot viena vai divu vagonu tramvaja kustību.

    KONTEKSTS:

    Šā gada 24. aprīlī uzsākta pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas pārbūve - plānots nesošo konstrukciju remonts, pārvada seguma, tramvaju sliežu ceļa un kontakttīklu pārbūve, apgaismojuma pārbūve, kā arī pārvada ietves seguma pārbūve un margu nomaiņa. Kopējās Brasas pārvada pārbūves darbu izmaksas ir 10,87 miljoni eiro (ieskaitot PVN).  

    Saistībā ar remontdarbiem no 24. aprīļa līdz 20. augustam slēgta transportlīdzekļu satiksme (izņemot sabiedriskā transporta) uz Brasas tilta virzienā uz pilsētas centru.

    Vēlāk būvnieki atklāja apbedījumus pie Brasas tilta un apturēja būvdarbus, lūdzot Nacionālo kultūras mantojuma pārvaldi sniegt savu atzinumu. Bet no  17.maija   slēgta tramvaju satiksme pār Brasas tiltu.

    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti