Panorāma

"Dzintaram" piemēro tiesiskās aizsardzības procesu

Panorāma

Par mediju pārvaldības reformu atbildīgā Saeimas komisija maina vadību

Šoferis vaino bremzes, nevis sevi

Traģiskā avārija uz Gulbenes ceļa: Kravas auto šoferis tiesā vaino bremzes, nevis sevi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Sākot skatīt lietu, kurā par avāriju ar trīs bojāgājušajiem uz ceļa Smiltene – Gulbene apsūdzēts kravas mašīnas vadītājs Ainars Staško, viņš savu vainu neatzīst, bet vaino mašīnas bremzes. Todien Staško pie grants vedēja stūres sēdēja, lai gan viņam uz četriem gadiem bija atņemtas tiesības.

Pērnā gada 26.augusts bija melnākā diena uz Latvijas ceļiem, kad autoavārijas dzēsa vairāku cilvēku dzīvību. Tajā dienā uz ceļa Smiltene – Gulbene, saduroties ar pēkšņi no sānceļa izbraukušu grants vedēju, tika sadragāta arī Zosēnos dzīvojošās Smirnovu ģimenes mašīna un dzīve. Pie stūres esošā Dace zaudēja mammu, meitu un dēlēnu pirmklasnieku.

Otrdien, 18.oktobrī, Gulbenes tiesas vienīgajā zālē vēlreiz nācās izdzīvot sadursmes brīdi.

Dacei Smirnovai, kura pa galveno ceļu brauca ar ģimenes auto un nespēja izvairīties no virsū strauji lidojošās MAZ markas automašīnas, psiholoģiski ir tik smagi, ka tiesa ļauj sēdē nepiedalīties. Viņas acu priekšā nomira meita, kura pēc sadursmes vēl elpoja, mamma un dēls, kuram pēc piecām dienām bija jāsāk iet 1.klasē.

Sadziedējusi lauztos kaulus, viņa ar avārijā izdzīvojušo pastarīti, sešgadnieku, turpina psihoterapijas kursu.

“Viņam ļoti bail, ka es kādu dienu varu nepārnākt. Ja aizkavējos, uztraucas tik ļoti,” stāsta Dace.

Tiesā cietušie uztur prasību par kaitējuma kompensāciju 30 000 eiro apmērā, stāsta cietušo pārstāve Violeta Zeppa-Priedīte, piebilstot – šī summa nav samērojama ar to, kas nodarīts un kādas ir sekas.

Kravas automašīnas vadītājs Ainars Staško šo summu uzskata par nesamērīgu – viņaprāt, 15 000 eiro kompensācija ir pietiekama. Savu vainu viņš neatzīst, bet atzīst tikai to, ka vadījis auto bez tiesībām, jo viņam bija liegums sēsties pie stūres četrus gadus.

Staško iebilst arī pret sēdes filmēšanu.

Sēdes sākumā viņš atvainojas Dacei un skaidro: "Tas bija ļoti, ļoti netīšs gadījums."

Pilnīgi nerunīgs ir arī Andris Dzenis, kura uzņēmumā "ADZT" todien pirmo dienu un bez darba līguma strādāja Staško. Arī kravas auto tobrīd bija noņemts no uzskaites, lai taupītu firmas budžetu. Valsts darba inspekcija Dzeni par šiem pārkāpumiem ir sodījusi. Uzņēmumu viņš pārdevis.

Tas, ka Staško nav tiesību, neesot ienācis prātā. Šoferis Bruno Sērmūkslis, kurš todien meža ceļu būvēja kopā ar Staško, uzskata, ka nenostrādāja bremzes: “Es nobremzēju, tur ir zīme, viņš aiz manis nāca, tad pēkšņi garām, cauri krūmiem, izbrauca, paķēra, pats grāvī. Tikai bremzes.”

Auto īpašnieks Dzenis gan tiesā liecināja, ka tehniskā apskate bija izieta pirms trim mēnešiem un tieši labo bremžu dēļ šo MAZ arī pircis. Apsūdzības rakstā teikts, ka Staško no sānceļa nebremzējot izbraucis uz galvenā ceļa ar ātrumu 47 – 53 kilometri stundā un rupji pārkāpis virkni ceļu satiksmes noteikumu.
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti