Dienas ziņas

Skolās svin Latgales dienu

Dienas ziņas

Cīnās ar dabas piegružotājiem

Tīrot upīti, nodara kaitējumu lauksaimnieka labībai

Tīrot upīti, nodara kaitējumu lauksaimnieka labībai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Nepatīkamā situācijā nonācis lauksaimnieks Andris Felss Krustpils novadā. Tīrot upīti, kas robežojas ar viņa apsaimniekotajiem tīrumiem, izraktā zeme ar saknēm un akmeņiem uzkrauta iesētajai labībai, nodarot kaitējumu gan iesētajiem ziemājiem, gan vasarāju sēšanai sagatavotajam tīrumam. 

Krustpils novada zemnieku saimniecības “Vīnkalni” īpašnieks Andris Felss, rādot notikuma vietu, stāstīja, ka viņa tīrumiem blakus esošā Kārklupīte jau sen bija jāpadziļina un jāiztīra, bet sašutums radās, ieraugot, ka dubļi ar koku saknēm un akmeņiem uzkrauti viņa tīrumiem, radot zaudējumus aptuveni viena tūkstoša eiro apmērā.

Pret darbu veicēju – uzņēmumu SIA “Riga Rent” - lauksaimniekam nav pretenziju, jo viņi ir tikai darbu izpildītāji.

Andris Felss pauž neizpratni par valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” attieksmi, jo tieši šis uzņēmums aizliedzis rakšanas procesu organizēt upītes otrā pusē, uzsverot, ka tur ir dzelzceļa aizsargjosla.

“Viss tas apkārt, otrā pusē, kur ir brīva teritorija, kur varētu nolikt zemi, tur ir tāds čūskulājs. Man grūti iedomāties, ka tai teritorijai kaut kas slikts taptu no tā, ka tur vienkārši noliktu zemi un nolīdzinātu. Tas bardaks, kas ir tā saucamajā aizsargjoslā, viņš tiktu kaut nedaudz uzkopts,” sašutumā pauda Andris Felss.

Uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš” skaidroja, ka situācija bijusi nedaudz citādāka.

 “Nevienā brīdī, nevienā vēstulē uzņēmumam nebija norādīts, ka mēs aizliedzam. Vienkārši šiem darbiem bija jāatbilst konkrētiem noteikumiem. Būvdarbi dzelzceļa inženiertīklu aizsargjoslas tuvumā ir jāveic, nepielietojot mehānismus,” skaidroja – VAS “Latvijas dzelzceļš” mediju attiecību vadītāja Ella Pētermane.

SIA “Riga Rent”, kas veic upes gultnes tīrīšanu, gan uzsvēra, ka projektā paredzēts izmantot mehanizēto tehniku, tādēļ arī nav bijis cita varianta, kā vien dubļus novietot uz labības lauka.

 “Kā es varu darīt ar rokām, apdomājaties paši? Ja es darīšu ar rokām, cik tas ir laikietilpīgi? Kāpēc man tagad ir par uzņēmuma līdzekļiem [tas jādara]? Projektā paredzēta mehanizēta rakšana, kāpēc jādara tas ar rokām? Cik tas ir dārgāk?” norādīja  “Riga Rent” darbu vadītājs Didzis Lodziņš.

Šajā gadījumā “Latvijas dzelzceļš” ir skrupulozi ievērojis likumu, bet lauksaimnieks Andris Felss pauž viedokli, ka katrs gadījums tomēr būtu jāskata individuāli, vadoties pēc loģikas. Uz tīrumiem sagāztā zeme tur arī paliks, vismaz šogad laupot zemniekam iespēju konkrētajā joslā kaut ko sēt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti