«Tīri fakti»: Kas no tā, ko redzam «Instagram», ir reklāma?

Pazīstami cilvēki savos “Instagram” fotoattēlos rāda arī vingrošanas paklājus, zobubirstes, pulksteņus, kosmētiku, dzērienus u.c. preces un pakalpojumus. Viedokļa līderus - personas, kuras spēj ietekmēt lielu cilvēku skaitu, uzrunā uzņēmumi un par produkta reklamēšanu ne vienmēr atlīdzina naudā – uzņēmums cilvēkam iedod "dāvanu" un grib, lai to izmanto un atrāda sociālajos tīklos.

Piemēram, trīs dienas pirms boksera Maira Brieža cīņas Renārs Zeltiņš savā “Instagram” kontā ievietoja čeka fotogrāfiju - viņš par Brieža uzvaru totalizatorā uzlicis piecus simtus eiro.

Renārs Zeltiņš nevēlas komentēt, vai par foto saņēmis atlīdzību.

SIA "Optibet" mārketinga direktors Dainis Niedra “pieci.lv” skaidroja, ka Zeltiņa publicētais ieraksts nav apmaksāta reklāma.

"Sadarbības mums nav. Es pazīstu Renāru personīgi, un mēs kādu laiku atpakaļ runājām par sadarbību, bet viņš mums atteica," sacīja Niedra.

Niedra gan norādīja, ka Zeltiņa ierakstus sociālo tīklu kontos var uztvert kā uzņēmuma popularizēšanu. "No mana skatupunkta tas ir labi, ka mūs šajā gadījumā noreklamēja, ja tā var teikt, vietējā zvaigzne. Kāpēc ne? Neko sliktu es tajā neredzu, nerakstīju, lai izņem," sacīja Niedra.

Čeka bildes pēc dažām stundām gan no sociālo mediju kontiem pazuda.

Latvijas Universitātes asociētā profesore Jeļena Šalkovska skaidroja, ka tieši tāda ir viedokļa līderu mārketinga ideja, lai “sekotāji, interneta lietotāji nevarētu saprast, vai tā ir tieša vai netieša reklāma”.

“Šāda marketinga mērķis ir, lai mēs visi domātu, ka tā ir tāda netieša reklāma. Un tas ietekmē zemapziņas līmenī. Veikalā mēs varam ieraudzīt to pašu zīmolu un mums būs sajūta, ka kaut kur tas ir redzēts,” skaidroja Šalkovska.  

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā informēja, ka Latvijā pagaidām nav regulējuma, kas slavenībai liktu norādīt, ka “Instagram” reklāma ir apmaksāta. Grūti arī pierādīt, ka reklāmas izvietotājs kaut ko ir par to saņēmis.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti