Šā gada pirmajos septiņos mēnešos ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 42 autovadītāji un pasažieri.
Latvijas Televīzijas aptaujātie autovadītāji visi kā viens stāsta – drošība ir pirmajā vietā, tāpēc lieto drošības jostas. Tikmēr CSDD aptauja rāda – aizmugures sēdeklī Latvijā cilvēki sprādzējas divarpus reižu retāk nekā citās Eiropas valstīs.
”Auto priekšējos sēdekļos drošības jostas lieto 80-85% autovadītāju un pasažieru. Savukārt aizmugurējos sēdekļos situācija ir diezgan kritiska – trešdaļa pasažieru ir atzinuši, ka viņi lieto drošības jostas vienmēr, tikpat ir teikuši, ka drošības jostas lieto dažreiz,” stāsta CSDD Ieva Bērziņa.
CSDD atzīst - īpatnēji ir tas, ka autovadītājs, pārsēžoties savas vai cita cilvēka mašīnas aizmugurējā krēslā, pēkšņi aizmirst par piesprādzēšanos. Tikmēr mediķiem ļoti bieži nākas sniegt palīdzību cilvēkiem, kuri cietuši ceļu satiksmes negadījumos.
”Ja cilvēks neizkrīt ārā no mašīnas, tad nepiesprādzējoties dominē galvas traumas, smagi sejas kaulu lūzumi, roku lūzumi, principā visas ekstremitātes, jo cilvēks ar enerģiju tiecas pret priekšējo paneli. Ja viņš ir piesprādzējies, tad traumas ir daudz vieglākas. Drošības josta viņu notur un visu enerģiju pārņem atslēgas kauls un ribas. Tikai tur ir bojājumi, tie vairs nav tik smagi,” stāsta Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas “Gaiļezers” Traumatoloģijas un ortopēdijas klīnikas vadītājs Andris Vikmanis.
Valsts policijas dati liecina - šā gada pirmajos septiņos mēnešos ceļu satiksmes negadījumos cietuši 346 bērni, divi gājuši bojā. Tādēļ vecākiem, sākoties jaunajam mācību gadam, jāpievērš īpaša uzmanība, lai bērns vienmēr tiktu piesprādzēts bērnu sēdeklītī.
Rīgā 80% vecāku pareizi pārvadā bērnus transportlīdzeklī, taču krietni sliktāka situācija ir reģionos. Īpaši jāizceļ Rēzekne, kur 20-30% bērnu tiek pārvadāti sēdeklīšos, apliecina CSDD.