Tiesībsargs atkārtoti aicina risināt PMLP rindu problēmu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Tiesībsargs Juris Jansons atkārtoti aicina Iekšlietu ministriju steidzami risināt situāciju, lai uzlabotu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) pamatpakalpojumu pieejamību. Tiesībsarga ieskatā pilnīgi nav pieņemama situācija, kurā iedzīvotājiem jāgaida garās rindās salā un sniegā vairākas stundas uz personu apliecinoša dokumenta noformēšanu.

Iedzīvotāji tiesībsargam šobrīd sūdzas arī par to, ka garās rindās ziemai raksturīgos laikapstākļos gaida ģimenes ar bērniem. Īpaši noslogota situācija ir Rīgā.

Tāpat novērojamas nepilnības ar kārtas numuru izņemšanu "Qticket" mobilajā lietotnē – brīžiem nav iespējams tos izņemt, bet citos gadījumos – prognozētais gaidīšanas laiks rindā ievērojami atšķiras no faktiskā. 

"Iedzīvotāju sūdzības tiek saņemtas, tāpat sekojam līdzi informācijai publiskajā telpā, un ir pilnīgi skaidrs, ka šī nav cieņpilna situācija attiecībā uz pakalpojuma saņēmējiem. Mēs atkārtoti lūdzam atbildīgo ministriju informēt, vai un kādus pasākumus plānots ieviest situācijas ātrai uzlabošanai. Tāpat gaidām izvērtējumu, kuri no vasarā ieviestajiem risinājumiem bijuši efektīvi un vai ir vērts tos turpināt," paziņojumā medijiem norādīja Jansons.

Tiesībsargs gan aicina arī iedzīvotājus būt atbildīgiem, proti, laicīgi pārbaudīt savu dokumentu derīguma termiņu un neatlikt to noformēšanu uz pašu pēdējo brīdi, kas rada vēl lielākas rindas, neapmierinātību un citas neērtības.

Tiesībsargs jau iepriekš pauda viedokli, ka PMLP sasniedzamība un pamata pakalpojumu pieejamība raisa ne vien bažas par labas pārvaldības principa pienācīgu ievērošanu, bet norāda uz sistēmiskiem trūkumiem iestādes darba organizēšanā, kas grauj valsts pārvaldes autoritāti kopumā.

Nenoliedzami, ka būtisks ir arī darbaspēka faktors. Tādēļ tiesībsargs atkārtoti uzsvēra, ka PMLP darbiniekiem ir tiesības uz drošiem un veselībai nekaitīgiem darba apstākļiem, kas ietver tiesības uz atbilstošu darba slodzi, kā arī uz taisnīgu darba samaksu un attieksmi. "Arī šajā sarežģītajā situācijā, kad daudziem ir grūtības ar dokumentu noformēšanu, savstarpējā cieņa un izpratne komunikācijā ar iestādes darbiniekiem nav atcelta," norādīja tiesībsargs.

KONTEKSTS:

Kovida pandēmijas laika ierobežojumu un PMLP kapacitātes trūkuma dēļ iedzīvotājiem pēdējo divu gadu laikā ir bijušas ierobežotas iespējas atjaunot personu apliecinošus dokumentus. Šo iemeslu dēļ Saeima lēma, ka personu apliecinošus dokumentus – pasi un ID karti –, kuriem Covid-19 laikā beidzies derīguma termiņš, drīkstēs izmantot līdz 2023. gada 30. aprīlim. Tāpat ID karte būs obligāts personu apliecinošs dokuments no 2023. gada maija, nevis janvāra.

Tomēr 2022.gada vidū PMLP saskārās ar milzīgu iedzīvotāju interesi noformēt dokumentus, un arī pusgadu vēlāk veidojas garas rindas. Lai tās mazinātu, trijās no četrām Rīgas nodaļām darbinieki sākuši strādāt virsstundas; tāpat pieņems darbā 40 jaunus darbiniekus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti